مشتریان تا چه حد از خودروسازان رضایت دارند؟

خودروسازان

یکی از اصلی ترین اهداف خودروسازان جلب رضایت مشتریان می باشد.موارد زیادی می توانند در میزان رضایت مشتری نسبت به خودرو موثر باشند. این موارد از زمان تحویل خودرو و چگونگی برخورد فروشنده با مشتری تا بعد از فروش و خدمات پس از فروش ادامه داشته است. 

کشور ایالات متحده به عنوان یکی از رقابتی ترین کشورها می باشد، مردم در این کشور بر روی تعصب تصمیم نمی گیرند و سعی می کنند پیش از اینکه خریدی را انجام دهند حتما در مورد آن تحقیق کنند. در رابطه با موفقیت برندهای ژاپنی نیز باید بدانیم این برندها سعی می کنند محصولاتی با کیفیت را به مشتریان تحویل دهند، همچنین خدمات پس از فروشی مناسب را برای آنها رقم می زنند.

در کشور ایالات متحده رتبه بندی محصولات برای تولید کنندگان بسیار اهمیت دارد چون می توانند افزون بر پتانسیل فروش بالای محصولات خود ، ارزیابی مناسبی از محصولات خود داشته باشند.

در ادامه این مطلب میزان رضایت مندی مشتریان از خودروسازان در ایالات متحده بررسی شده است.

میزان رضایت مندی مشتریان از خودرو سازان 

با توجه به آمارها و ارقامی که در مورد رضایت مندی مشتریان منتشر شده است ، میزان رضایت مشتریان برای سومین سال متوالی با افت مواجه شده است که موضوع برای خودروسازان زنگ خطری محسوب می شود. 

1) لکسوس : نسبت به سال گذشته لکسوس در عملکرد خود دچار تغییراتی نشده است و توانسته است نمره 84 را برای خود کسب کند و در این صنعت به عنوان پیشرو گام بردارد.

2) آکورا : بعد از لکسوس ، آکورا توانسته است جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و همچنین با ارتقاء پیشرفت ۷.۸ درصد در صنعت خودروسازی گام بردارد.

3)لینکلن: بهترین کارکرد را در ایالات متحده دارد و از زیر مجموعه‌های خودروسازی فورد  به شمار می آید.

4)مرسدس بنز:در سال 2014 مرسدس بنز رتبه اول را داشت ولی متاسفانه با افت 3ونیم درصدی خود از جایگاه اول به چهارم رفت.قطعا این موضوع برای مدیران این شرکت خوشایند نیست و در فکر بازگشت به جایگاه اول خود هستند. 

5)سوبارو: این شرکت در میان 5 شرکت برتر وجود دارد و همین موضوع نشان میدهد رضایت مشتریان وجود دارد. نکته جالب اینجاست که سوبارو نسبت به سال گذشته مانند مرسدس بنز 3 ونیم درصد با  افت روبرو شده است.

6)تویوتا: تویوتا با نمره 82 در جایگاه ششم قرار دارد و به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان مشهور است.

7)بی‌ام‌و : بی ام و توانسته است نمره 82 را از مشتریان خود دریافت کند و نسبت به سال گذشته با 2 ونیم درصد ارتقا روبرو شده است.

8)هیوندای : هیوندای توانسته است رتبه 8 را به خود اختصاص دهد؛ شاید جالب باشد که بدانید هیوندای به عنوان یکی از پر قدرت ترین رقبای برای خودروسازان باشد و این خودروساز کره ی برنامه های بلند مدت و پیشرفته ی برای خود دارد که سبب می شود او موفق باشد.

بیشتر بخوانید  با آغاز پیش فروش اینترنتی ایران خودرو قیمت برخی از محصولات کاهش داشت

9)مزدا : این خودرو ساز با نمره 80 توانسته است جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از با کیفیت ترین برند خودروسازان باشد.

10)فولکس واگن: فولکس واگن نمره 80 را مانند مزدا از رضایت مندی مشتریان بدست آورده است و به عنوان بزرگترین خودروساز آلمانی مطرح می باشد.

11)هوندا: هوندا نمره 80 را دارد ولی نسبت به سال گذشته متاسفانه با 3ونیم درصد افت روبرو شده است.

12)بیوک : بیوک هم مانند دیگر برندها با افت روبرو شده است اما هم اکنون نمره 80 را کسب نموده است .
13)کادیلاک: پیش تر ها به عنوان استاندارد خودرو بود ولی این خودرو ساز در جلب رضایت مشتری متاسفانه عملکرد متوسطی داشته است.

14)ولوو : در این رتبه بندی ولوو در میان رده است و نمره 79 را برای خود کسب کرده است.

15)فورد: از میان تولیدکنندگان بسیار، فورد توانسته است نمره79 را برای خود کسب کند.البته برند لوکس فورد ،لینکلن در رده سوم قرار دارد.

16)شورولت : شورولت با افت 3.7 درصدی که داشته است هم اکنون در رتبه ی عقب از بزرگترین رقیب خود می باشد

17)جی‌ام‌سی: جی ام سی هم با نمره 78 از میزان رضایت مندی مشتریان خود پایین تر می باشد و همچنین به عنوان  زیرمجموعه‌های جنرال موتورز به

شمار می آید. 

18)آئودی: آئودی هم از نظر میانگین برند‌های خودرسازی دارای نمره کمی است و هم از رقبای خود با نمره 78 عقب مانده است.

19)کیا: کیا هم متاسفانه نسبت به گذشته با افت 4.9 درصدی مواجه شده است.

20)نیسان: نیسان نمره77 را دارد که سال های گذشته نمره بیشتری را داشته است و قرار گرفتن در جایگاه 20 برای این خودرو ساز ژاپنی زنگ خطری خواهد بود.

21)میتسوبیشی: رتبه رضایت مندی از میتسوبیشی سبب شده است که  از بازار خودرو ایالات متحده سهمی را نداشته باشد. 

22) اینفینیتی : برای آن نمره 77 اصلا خوشایند نیست.

23)دوج: به عنوان یکی از ضعیف ترین ها در صنعت خودروسازی ایالات متحده است که نمره77 دارد.

24) مینی : بین خودروسازان آلمانی با نمره 76 بین ضعیف ترین ها قرار دارد.

25)جیپ : با نمره 75 در بین ضعیف تری ها قرار دارد که نسبت به سال گذشته 5.1درصد افت داشته است.یکی از اصلی ترین دلایل افت آن شکلات عمده این خودرو است که به فراخوانی تعداد زیادی از محصولات تولیدی آن منجر شده است.

26)کرایسلر: با کسب نمره 74 در رتبه های تقریبا آخری قرار داشته است.

27) آخرین رتبه به فیات اختصاص دارد: با نمره 73 در جایگاه آخر است و طبق نظر سنجی ها به عنوان یکی از منفورترین برندهای موجود در ایالات متحده به شمار می رود. 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشتریان تا چه حد از خودروسازان رضایت دارند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *