مسئله واردات مواد اولیه برای تولید قطعات خودرو برطرف شد

قطعات خودرو

واردات مواد اولیه برای تولید قطعات خودرو | این روزها با تمامی این تفاسیر شرایط اقتصادی و روابط بین الملل کشورمان مساعد نیست و به خصوص پس از اعمال تحریم خودروسازی از سوی ایالات متحده، این صنعت به طور کامل در این فلج شد. اکنون زمان آن رسیده است که دولتمردان فکری به حال اینس صنعت بکنند تا از این شرایط دربیاید. اکنون باید بگوییم که خبرهایی از دولت رسیده است و نشان می دهد گویا مسئله ی واردات مواد اولیه برای تولید قطعات خودرو برطرف شده است.

واردات مواد اولیه برای تولید قطعات خودرو

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه سازان همگن، در مورد آخرین وضعیت ترخیص مواد اولیه لازم برای قطعه‌ سازان از گمرک اعلام نمود:

پس از پیگیری‌ های بسیار، در حال حاضر تا حدودی مسئله ی ترخیص مواد اولیه برطرف شده و بر اساس شرع و عرف، تولیدکنندگان دیگر مجبور به پرداخت ما به‌ التفاوت ارزی نمی باشند ولی مسئله ای که در این میان وجود دارد، در مورد قطعات نیم ساخته و کامل می باشد؛ تمامی بانک ها از صاحبان کالا تعهدنامه گرفتند که ما به‌ التفاوت را پرداخت نمایند و این موضوع غیرقانونی می باشد.

قطعات خودرو

محبی نژاد در ادامه ی صحبت های خود اشاره کرد:

در حال حاضر مسئله ی اصلی، واردات بعدی مواد اولیه می باشد؛ پس از اعمال تحریم ابتدایی ایلات متحده آمریکا خیلی از کشورها از ارائه ی جنس به ایران خودداری نمودند و آن‌ هایی که در حال حاضر با ما فعالیتی ندارند نیز به علت بالا رفتن ریسک، قیمت خود را افزایش داده اند. به هر حال دولت با مبنا قرار دادن ارز 4200 تومانی دولتی در مواد اولیه داخلی که بیش‌تر مشمول پتروشیمی‌ ها می گردد، در مقابل این شوک افزایش قیمتی ایستادگی کرد ولی هم اکنون مسئله ی ، عرضه این مواد از سوی تولیدکننده می باشد.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن گفت:

اشتباهی که امروز تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه و حتی رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت کرده‌ اند، این موضوع است که عنوان می‌ گردد قطعات یدکی خودرو شامل دریافت ارز دولتی 4200 تومانی می‌ شود که چنین موضوعی نیست و تنها کالاهایی که در زمان ارز 4200 تومانی خریداری شدند، از پرداخت ما به‌ التفاوت معاف می باشند. در حال حاضر به منظور تامین مواد اولیه و قطعات باید با استفاده از بازار ثانویه و یا بدون انتقال ارز، واردات صورت می گیرد که آن هم دردسرهای به خصوصش را دارد.

 

بیشتر بخوانید  همکاری ال جی برای ساخت خودرو های خودران

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مسئله واردات مواد اولیه برای تولید قطعات خودرو برطرف شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *