لیست کالاهایی که مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار شده اند

طرح تشدید مبارزه با احتکار

طرح تشدید مبارزه با احتکار | این روزها به دلیل عدم ثبات شرایط اقتصادی بازار برخی از فروشندگان و بنک داران اصلی کالا بسیاری از کالاهای خرید قبلی خود را احتکار می نمایند تا در یک شرایط بحرانی با قیمتی نجومی عرضه نمایند. در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص چندی پیش واکنش نشان داد و اعلام کرد که در طی روزهای آینده اساسمی کالاهایی که شامل طرح تشدید مبارزه با احتکار می گردند را به طور رسمی منتشر خواهد کرد. امروز این لیست کالایی از سوی این وزارتخانه منتشر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در طی یک نامه به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سید محمود نوابی لیست تمامی کالاهایی که مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و احتفا می گردند، ابلاغ نمود. در نامه ی وزیر به افراد مذکور و سازمان های دولتی این گونه ابلاغ شده بود که در پی اجرای مصوبات ستاد اقتصادی هیئت دولت به منظور کنترل شرایط بازار و همچنین جلوگیری از نوسانات قیمت‌ کالاها و پیشگیری از ایجاد کمبود‌های احتمالی، اسامی کالاهای که شامل این طرح می گردند به شرح زیر خواهند بود:

  1. انواع پودرهای شوینده
  2. تمامی لوازم یدکی و لاستیک خودروهای سبک و سنگین
  3. مواد اولیه ی لازم برای تولید
  4. حبوبات
  5. کاغذهای تحریر، چاپ و روزنامه
  6. مصالح ساختمانی شامل تمامی محصولات فلزی پرمصرف و سیمان
  7. لوازم خانه شامل یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون های تولید داخل
  8. نهاده ها شامل کلزا و کانولا، جوجه‌ ی یک‌ روزه، تخم‌ مرغ نطفه‌ دار، کنجاله‌ی سویا، سبوس گندم و دانه های روغنی نظیر سویا و آفتابگردان، ذرت دامی
  9. مواد پروتئینی شامل مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر خشک صنعتی
  10. غلات شامل گندام دامی و خوراکی، برنج سفید و جو
  11. کالاهای موردنیاز شامل روغن نباتی، روغن خام، شکر خام، شکر سفید و کره

لازم به ذکر است که در صورت مشاهده ی احتکار و اختفا از سوی دولت این افراد به اشد مجازات و پرداخت جریمه ی نقدی محکوم خواهند شد. شما نیز در صورت مشاهده ی کم فروشی می توانید با شماره تماس های سازمان تعزیرات حکومتی گزارش خود را اعلام نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت لاستیک خودرو پراید و رشد بسیار زیاد قیمت ها

نظرات در مورد : لیست کالاهایی که مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار شده اند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *