قیمت گوشی های جدید آیفون در ایران چقدر خواهد بود؟

آیفون

گوشی های جدید کمپانی اپل ( آیفون) که هفته ی گذشته معرفی شدند، توسط فروشگاه های موبایل در ایران با قیمت های نجومی، حتی تا 11 میلیون نیز اعلام شده است!!!

این کمپانی که هفته ی گذشته از پنج محصول جدید خود با عناوین “اپل واچ3” ، “اپل تی وی” ، “اآیفون 8″ ، ” آیفون 8 پلاس” ، “آیفون ایکس” رونمایی کرد، هیاهوی زیادی در بین مردم ایجاد کرد و بسیاری از ایرانی ها به دنبال آن بودند که با چه قیمتی در ایران عرضه خواهد شد؟!

X که در زبان یونانی با عنوان عدد 10 می باشد، دقیقا در دهمین سالگرد کمپانی اپل در تولید گوشی های آیفون معرفی شد و با طراحی ای که اپل از این گوشی نشان داد، به این معناست که وارد یک دوره ی جدید از تولید گوشی های آیفون شده ایم که احتمالا نسخه های بعدی نیز با این شکل و شمایل ظاهر خواهند شد.

با ورود این گوشی ها به بازار، گوشی های قبلی این کمپانی مانند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، 100 دلار کاهش قیمت داشتند یعنی ایفون 7 با قیمت 549 دلار فروخته شده و آیفون 7 پلاس نیز با قیمت 669 دلار عرضه می شود.

اکنون اگر بخواهیم قیمت پایه ی هریک از این گوشی ها را با دلار 3900 تومانی در نظر بگیریم قیمت آنها در ایران باید مطابق تصویری که در زیر می بینید باشد؛

اما فقط همین موضوع نیست، زیرا قیمت نهایی این گوشی ها باید با افزودن مالیات بر ارزش افزوده و هزینه ی گمرکی محاسبه گردد تا به قیمت اصلی آن در ایران دست یابیم.

بنابراین بر قیمت فوق باید 14 درصد گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود که نهایتا به تصویر زیر خواهیم رسید؛

اکنون باید منتظر بمانیم که ببینیم این گوشی ها با چه قیمتی وارد بازار ایران خواهند شد؟ و آیا تحریم ها بر قیمت این گوشی ها در بازار ایران نیز تاثیری خواهد گذاشت؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اپل بر بازار ساعت‌های هوشمند ژاپن تسلط پیدا کرد

نظرات در مورد : قیمت گوشی های جدید آیفون در ایران چقدر خواهد بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *