قابلیت جدید گوگل مپ (Google Map)

گوگل مپ

از آن جا که گوگل مپ بسیار مورد استفاده افراد بوده و نقش مفیدی در راهنمایی و مکان یابی دارد , شرکت گوگل تصمیم گرفته برخی از ویژگی های آن را به روز رسانی کند و امکانات جدیدی به آن بیافزاید. در این راستا گوگل تصمیم گرفته با افزودن  نشانه‌ گذاری بلا درنگ ، این برنامه را مجهز تر کرده و یک راهنمای کامل برای مسیر یابی فراهم کند تا کاربران به هنگام استفاده از گوگل مپ دیگر هیچ دغدغه‌ ای نداشته باشند. با ایجاد این ویژگی حتی در صورت قفل بودن صفحه گوشی موبایل نیز می توانید از جزئیات و اطلاعات راهی که طی می کنید با خبر شوید.

گوگل قصد دارد یک دکمه استارت در قسمت پایین صفحه گوگل قرار دهند , کاربران با فشردن آن به راحتی از اطلاعات سفر خود با خبر شده و به جزئیات مسیر خود دسترسی خواهند داشت. مثلا اگر در منطقه ای سوار مترو شده اید و اطلاعات مقصد به گوگل مپ داده اید , وقتی که به محل مورد نظر نزدیک شوید گوگل مپ به شما اطلاع می دهد. ویژگی بسیار بسیار جالبی که گوگل در نظر گرفته است , اطلاع رسانی از طریق صفحه‌ ی قفل و نوار اعلانات گوشی است , یعنی زمانی که شما اطلاعات مکانی مقصدتان را به گوگل مپ می دهید و در نزدیکی مکان مورد نظر قرار می گیرد , حتی اگر گوشی شما قفل شده و در جیب تان باشد , آلارم و هشدار هایی از گوگل مپ به گوشی شما فرستاده می شود که از طریق صفحه‌ قفل شده موبایل و نوار اعلانات گوشی قابل مشاهده می باشد.

توجه داشته باشید این ویژگی محدود به هنگام استفاده از وسایل نقیله نیست یعنی اگر با دوچرخه و حتی به صورت پیاده نیز به محلی بروید می توانید برای پیدا کردن لوکیشن خود از گوگل مپ استفاده کنید. از آن جا که شرکت گوگل این قابلیت را طراحی کرده و هم اکنون در حال آزمایش و تست آن به صورت نسخه اولیه است , پیش بینی می شود به زوری این برنامه مفید با ویژگی های جدید و به صورت به روز رسانی شده منتشر شده و در اختیار کاربران قرار گیرد. این تصمیمات و افزودن ویژگی های جدید به گوکل مپ نشان می دهد گوکل قصد دارد این اپلیکیشن را ارتقأ داده و به یک برنامه کاربردی در سطح جهان تبدیل کند.

بیشتر بخوانید  14 ترفند گوگل مپس که نمی دانستید - قسمت سوم (آخر)

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت جدید گوگل مپ (Google Map)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *