چگونه فایل ها را به فرمت XPS تبدیل کنیم؟

فرمت XPS

حتما شما نیز تاکنون با این مسئله رو به رو شده اید که وقتی در لپ تاپ یا کامپیوتر دیگری یک فایلی را ایجاد کرده و طراحی خاصی را متناسب با برنامه ی نصب شده بر روی آن دستگاه ایجاد می کنید وقتی که به رایانه ی خود انتقال می دهید تمامی ویرایش ها بهم ریخته و برای مثال فونت مورد نظر شما در فایل به فونت پیش فرض تغییر می یابد وحتی در برخی از مواقع ممکن است اصلا نرم افزار مربوط به باز کردن آن فایل در لپ تاپ شما وجود نداشته باشد! در این مواقع است که تصور می کنید چقدر زمان گذاشتید ولی تمامی زحمات شما از بین رفته است!! در این بخش تصمیم گرفتیم تا نحوه ی ذخیره ی فایل با فرمت XPS را برای شما شرح دهیم تا با چنین مسائلی رو به رو نشوید.

در سال های اخیر کمپانی های گوناگون به فکر ایجاد یک فرمت جابجایی افتادند تا این مسئله را برطرف نمایند، برای نمونه شرکت Adobe که فرمت PDF را برای این منظور معرفی کرد و مایکروسافت نیز با ایده گرفتن از PDF فرمت XPS را برای ویندوز ویستا ارائه نمود که هم اکنون در ویندوز 7 نیز فعال می باشد. لازم به ذکر است که تمامی فایل های قابل کپی در ویندوز را می توان به فرمت XPS تبدیل نمود.

نحوه ی ذخیره ی فایل با فرمت XPS

  • در ابتدا یک فایل تصویری یا متنی را در برنامه ای مانند Word ایجاد نمایید و سپس کلیدهای Ctrl+P را همزمان نگه دارید تا صفحه ی مربوط به پرینت ظاهر شود.

فرمت XPS

  • در لیست چاپگرها گزینه ی Microsoft XPS Document Writer را انتخاب نموده و بر روی OK کلیک کنید تا بعد از انتخاب محل ذخیره سازی و نام فایل، فایل مورد نظر ایجاد شود.
  • در مرحله ی آخر به مسیر ذخیره ی فایل رفته و آن را باز کنید. بدین صورت فایل شما با XPS Viewer باز شده و محتوای آن نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است، هرچند که فرمت XPS به دلیل ادغام شدن با ویژگی های ویندوز و عدم نیاز به برنامه ای خاص برای تبدیل قابلیت رقابت با PDF را دارا می باشد ولی هنوز هم برای رسیدن به قابلیت های آن لازم لازم دارد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه فایل ها را به فرمت XPS تبدیل کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *