عکس برداری پرتره در گوشی های سامسونگ

عکس برداری پرتره

به دلیل پر طرفداری عکس برداری پرتره و گرایش روز افزون کاربران به این شیوه عکاسی , شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند در اکثر محصولات خود از دوربین های دوگانه استفاده می کنند. اما غول گوشی های اندروید , کمپانی سامسونگ با یک نرم افزار شرایطی را برای کاربران خود ایجاد کرده که بدون نیاز به لنز دوم , بتوانند عکس پرتره بگیرند.

این ویژگی که تحت عنوان Selective Focus در گوشی های برتر سامسونگ مشاهده می شود. سوژه را از صفحه پشتی تفکیک کرده و افکت های خاصی به پس‌ زمینه و تصویر اصلی می دهد. در ادامه روش استفاده از این ویژگی را با هم بررسی می کنیم.

1) برنامه دوربین را انتخاب کرده و وارد منوی مدل های عکاسی شوید.

2) پس از آن گزینه Selective Focus را خواهید دید , آن را انتخاب کنید.

3) سعی کنید فاصله سوژه عکاسی و دوربین گوشی کم باشد.

4) با فشار دادن دکمه شاتر از سوژه عکس بگیرید. دقت کنید پس از فشار دادن دکمه شاتر باید چند لحظه گوشی را بدون حرکت نگه دارید.

5) عکس در گالری شما ذخیره می شود. به گالری رفته و عکس مورد نظر را انتخاب کنید , انتخاب پس زمینه یا سوژه اصلی می توانید یکی از آن ها را تار کنید.

یک خبر خوب که سامسونگ به کاربران خود می دهد این است که از این ویژگی می توان در عکس های سلفی نیز استفاده کرد. البته باید گفت که قابلیت Selective Focus در گوشی هایی کاربرد دارد که دوربین جلو آن ها به فوکوس خودکار مجهز می باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر شفاف و فوق العاده با کیفیتی را ثبت نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3/5 - (8 امتیاز)

بیشتر بخوانید  انتشار آپدیت امنیتی ماه ژانویه برای گوشی Galaxy A53

نظرات در مورد : عکس برداری پرتره در گوشی های سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *