عمر مفید باطری ماشین

CAR-BATTERY

عمر مفید باطری ماشین : باتری اسیدی یا باتری سربی-اسیدی از جمله باتری های هستند که می توانند مجدد شارژ شوند.از این باتری ها در وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود.طول عمر باتری به مصرف کننده آنها بستگی دارد و عواملی مثل دمای محیط،نگهداری ، شارژ و دشارژ و … در میزان عمر مفید باطری موثر است.

میزان طول عمر طراحی شده باطری

هر باتری در واقع برای کارکرد در طول زمان مشخصی طراحی شده است و البته به شرایط استفاده آنها نیز وابسته می باشد. باتری های که تکنولوژی AGM دارند برای کار در 5 تا10 سال طراحی شده اند. هر چقد از باتری استفاده بیشتری شود شارژ و دشارژ بیشتری بر باتری وارد می گردد و سبب می شود طول عمر آن کم شود.

طول عمر – متوسط تعداد سیکل های دشارژ

عمر مفید باطری ماشین : به صورت میانگین متوسط میزان سیکل های دشارژی که باطری با آن روبرو است ، زمان دشارژ شدن باطری از سطح شارژ100 درصد به 50 درصد می باشد که در هنگام باتری تا رسیدن به سطح 100 درصد دوباره شارژ می گردد. یکی از روش های که می تواند سبب شود طول عمر باطری بیشتر شود این این موضوع می باشد که سیکل شارژ باطری چقدر است. هر چقدر میزان سیکل های شارژ باتری پایین تر باشد میزان طول عمر باتری بیشتر می شود.

-در صورتی که باطری بعد از رسیدن به سطح 75 درصد ، مجدد شارژ آن صورت بگیرد ، متوسط میزان سیکل های دشارژ برابر1000 می باشد.

-در صورتی که باطری بعد از رسیدن به سطح 50درصد ، مجدد شارژ آن صورت بگیرد ، متوسط میزان سیکل های دشارژ برابر400 می باشد.

-در صورتی که باطری بعد از رسیدن به سطح 30 درصد ، مجدد شارژ آن صورت بگیرد ، متوسط میزان سیکل های دشارژ برابر200 می باشد.

عمر مفید باطری ماشین : همانطور که پیش تر نیز بیان کرده ایم ، در رابطه با اینکه باطری تا چه میزانی می تواند عمر مفید داشته باشد در واقع به شرایط استفاده از باطری وابسته است. که می توان مدت استفاده از باطری،محل نگهداری باطری،تعداد دفعات شارژ مجدد و …. اشاره کرد.

اگر باطری ماشین شما خالی می شود باید علت خالی شدن باطری ماشین را بررسی کنید. مطمئنا مقاله شارژ کردن باطری ماشین هم براتون جذاب خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  دلیل کند شدن آیفون های قدیمی؛ باتری آن ها!

نظرات در مورد : عمر مفید باطری ماشین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *