عدم پشتیبانی گوگل پلی از نسخه 4 سیستم عامل اندروید

گوگل پلی

همانطور که می دانید کمپانی گوگل یکی از غول های دنیای تکنولوژی به حساب می آید که بسیاری از کاربران در اصل با کمپانی گوگل و موتور جستجوگر این کمپانی با اینترنت آشنا شدند. اکنون کمپانی گوگل اعلام نموده است که دیگر این سرویس گوگل پلی از نسخه ی 4ام اندروید پشتیبانی به عمل نخواهد آورد.

گوگل پلی

اگر بخواهیم به جزئیات اشاره کنیم باید بگوییم که کمپانی گوگل ساعاتی قبل اعلام نموده است که از این به بعد API های جدیدی که برای Google Play Services منتشر می گردند از اندروید 4.0 (Ice Cream Sandwich) و حتی نسخه‌ های قدیمی‌تر پشتیبانی به عمل نخواهد آورد. بر همین اساس، در صورتی که از گوشی‌ های قدیمی اندروید استفاده می‌ کنید باید بدانید که در صورت عدم آپدیت اپلیکیشن گوگل پلی سرویس نسخه ی جدید خیلی از اپلیکیشن‌ های این سیستم عامل برای شما اجرایی نخواهد شد. در نتیجه یا باید به دنبال ارتقای سیستم عامل گوشی هوشمند خود باشید و یا اینکه گوشی جدیدی خریداری نمایید.

گوگل پلی

کمپانی گوگل به دنبال اعلام این خبر به تمامی توسعه‌ دهندگان نیز اعلام نموده است که از این به بعد API های مرحله ی 16 (اندروید 4.1 Jelly Been) آخرین نسخه‌ ای از گوگل پلی سرویس می باشد که گوگل از آن پشتیبانی به عمل می آورد. این کار کمپانی و پشتیبانی نکردن از اندروید 4.0 آنقدرها جای تعجب ندارد. بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده در ماه اکتبر سال جاری میلادی، فقط 0.03 درصد از کاربران دستگاه های اندرویدی از نسخه ی 4.0 Ice Cream Sandwich سیستم عامل استفاده می نمایند که در برابر 2 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در کل جهان عدد قابل توجهی نمی باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: The Verge

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عدم پشتیبانی گوگل پلی از نسخه 4 سیستم عامل اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *