طراحی جدید موزیلا برای ویندوز 8

firefox_metro-design

موزیلا فایرفاکس که در حال حاضر جزء یکی از قدرتمندترین مرورگرها به حساب می آید ، این بار به کاربران خود خبر داد تا چند ماه آینده منتظر طراحی مدرن به سبک ویندوز 8 باشند .

Firefox-for win8
Firefox-for win8

آیا شما کاربر ویندوز 8 / 8.1 هستید ؟ مسلما شما به رابط کاربری جدید ویندوز 8 و مدل کاشی وار این ویندوز عادت کرده اید ، نرم افزار جدید فایر فاکس برای ویندوز 8 اولین بار در فوریه سال 2012 اعلام شد . ماه قبل آن ، ویندوز 8 بطور رسمی منتشر و وارد بازار شده بود . در حال حاضر موزیلا فایر فاکس به فکر طراحی نسخه جدید بر اساس مدل جدید ویندوز 8 افتاده و مدل کاشی وار را برای طراحی نسخه بعد خود انتخاب کرده است ، البته ناگفته نماند فایرفاکس این ایده را از 2 سال پیش یعنی سال 2012 که ویندوز 8 منتشر شد در سر داشت که به دلیل برخی مشکلات تا این لحظه نتوانسته است که این نسخه را ارائه دهد  .

در نسخه موزیلا فایرفاکس 27  که در 21 ژانویه ارائه شد ، این مرورگر برای حالت لمسی نیز بهینه سازی شده بود ، البته نسخه بعدی این مرورگر به خاطر تعطیلات کمی با تاخیر ارائه خواهد شد ، موزیلا قول داده است نسخه  28 را تا 18 مارچ  ( احتمالا اسفند ماه ) همین سال که نسخه تمام لمسی بوده و با سبکی کاملا متفاوت و شیک که واقعا نوآوری و تحولی جدید در این مرورگر به حساب می آید را ارائه خواهد داد .

firefox_metro-design
firefox_metro-design

موزیلا تقریبا برای 2 سال است که روی سبک مدرن خود کار کرده است و حتی نسخه های تستی را هم برای دانلود قرار داده ، ولی متاسفانه نسخه اصلی آن هنوز وارد بازار نشده و به گفته خود این شرکت ، بدون تاخیر در 18 مارچ وارد بازار می شود .

در حال حاضر این مرورگر جدید برای جایگزینی مرورگر تبلت های ویندوز 8 ، به خوبی IE11 نیست . به خصوص با پیشرفت زیادی که مایکروسافت در ویندوز 8 .1 کرده است مثل هماهنگ سازی بوک مارک ها با مرورگر فایر فاکس .

اگر شما برای تجربه کار با این مرورگر جدید فایرفاکس کنجکاو هستید میتوانید نسخه سپیده دم را دانلود کرده و از آن استفاده کنید ، نسخه فارسی این مرورگر نیز در حال حاضر در همان صفحه موجود می باشد . نسخه سپیده دم یک نسخه یک مرحله مانده به نسخه بتا می باشد که برای ایراد یابی و حل مشکلات آن ارائه می شود .

بیشتر بخوانید  با این افزونه‌های فایرفاکس و کروم، تَب‌ها را مدیریت کنید

منبع : pcworld

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طراحی جدید موزیلا برای ویندوز 8

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *