از صفحات تیتانیومی می توان در ترمیم استخوان ها استفاده کرد

صفحات تیتانیومی

صفحات تیتانیومی | مهندسان ژاپنی که صفحات فیبر تیتانیوم را کشف کرده بودند , امروز آن ها وارد علم پزشکی کردند. از این صفحات در ترمیم استخوان های بدن حیوانات استفاده شد. پژوهشگران دانشگاه شینشو به کشف مهمی درباره این صفحات پی بردند , آن ها فهمیدند این صفحات بر خلاف صفحات معمولی، پس از آن که برای مدتی طولانی در تماس با استخوان قرار می گیرند، بافت آن را تخریب نکرده و پس از خروج آن باعث خوب شدن سریع محل آسیب دیده شده و خطرات عمل جراحی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

صفحات تیتانیومی

علت این تفاوت بین صفحات تیتانیومی و صفحات معمولی در این امر است که صفحات تیتانیومی با فشرده شدن الیاف تیتانیوم در دمای معمولی اتاق ساخته می گردد و همین تفاوت باعث می شود که فاقد ایراد های صفحات معمولی باشد. صفحات تیتانیومی در برابر فرسایش مقاوم بوده و مانع از حرکت استخوان در دوره نقاهت و بهبودی می شوند , از این رو این صفحات یکی از بهترین گزینه ها در حفظ استخوان در جای خود پس از عمل های جراحی می باشند. اما باید توجه داشت که این صفحات , بر خلاف صفحات معمولی , پس از بهبود کامل محل شکستگی از بدن خارج شده و فرد بدون آن ها می تواند بدن خود را حرکت دهد , اگر صفحات تیتانیومی را از بدن خارج کنند ممکن است به دلیل فشار زیاد , باری دیگر باعث شکسته شدن آن شوند.

به دلیل شباهت زیاد صفحات تیتانیومی و استخوان به هم , گزینه بسیار خوبی برای کاربرد آن ها در شکستگی های شدید و آسیب های جمجمه ای است. سختی استخوان تقریبا با صفحات تیتانیومی برابر است و این مسئله ای بسیار مهم است چرا که از آسیب های حین درمان و پس از خروج صفحه جلوگیری می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از صفحات تیتانیومی می توان در ترمیم استخوان ها استفاده کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *