شبکه های کامپیوتری:تفاوت اینترنت و وب چیست؟

شبکه های کامپیوتری:تفاوت اینترنت و وب چیست؟

در خدمت شما کاربران زوم تک هستیم با آموزش یکی از مفاهیم مهم و پرکاربرد در شبکه های کامپیوتری در قرن بیست و یکم یعنی اینترنت و وب.برای تفهیم برخی پیش نیازها بالاجبار بحث را از پایه شروع میکنیم و با ارائه ی تعریفی از شبکه کامپیوتری کار را آغاز میکنیم.با ما همراه باشید.

شبکه کامپیوتری در واقع مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل است که با یک تکنولوژی واحد به هم متصل شده اند.دو کامپیوتر وقتی به هم متصل اند که بتوانند با هم به انتقال اطلاعات بپردازند و الزامی نیست که این اتصال از طریق سیم های مسی باشد.هر نوعی از ارتباط می تواند سبب ایجاد این اتصال شود.

اندازه،شکل و ساختار شبکه های کامپیوتری می توانند متفاوت از هم باشند.بسیاری از افراد تصور میکنند که اینترنت یا وب هرکدام یک شبکه کامپیوتری هستند اما این فرضیه اشتباه است.

اگر بخواهیم تعریفی مختصر و مفید از این دو مفهوم ارائه دهیم بهتر است اینگونه بگوییم:

  • اینترنت : یک شبکه نیست بلکه شبکه ایست از شبکه ها.
  • وب : یک سیستم توزیع شده است که بر پایه اینترنت کار میکند.

اما اکنون بهتر است راجع به عبارت “سیستم توزیع شده” هم توضیحاتی اضافه کنیم.یک سیستم توزیع شده مجموعه ای است از چندین کامپیوتر مستقل از هم که کاربر آن را به شکل یک سیستم واحد و متجانس می بیند.در این سیستم ها معمولا یک لایه ی نرم افزاری روی سیستم عامل به نام میان افزار (middleware) است که مدل موردنظر را پیاده سازی می کند.وب نمونه ای از یک سیستم توزیع شده است که در آن همه چیز از دیدگاه کاربر یک سند (صفحه وب) به نظر می رسد.اما در شبکه کامپیوتری این تجانس، مدل و نرم افزار وجود ندارد.کاربران به طور مستقیم با کامپیوترها در تماس اند و هیچ کوششی برای ایجاد تجانس بین آن ها صورت نمی گیرد.کاربر به وضوح تفاوت های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوترها را میبنید و اگر بخواهد برنامه ای را روی کامپیوتر اجرا کند باید ابتدا وارد شود.

پس به طور کلی می توان گفت که اینترنت یکی از تکنولوژی های پیچیده ی شبکه های کامپیوتری است و وب تنها بخشی از اینترنت است که متشکل از صفحات وب است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شبکه کردن کامپیوترها

نظرات در مورد : شبکه های کامپیوتری:تفاوت اینترنت و وب چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *