شبکه اجتماعی اینستاگرام به هیچ عنوان فیلتر نخواهد شد

شبکه اجتماعی اینستاگرام

به گزارش زوم تک، مدتی قبل خبری مبنی بر فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام در سایت های خبری منتشر شد و بسیاری از افراد از این موضوع ناراحت شدند و حتی برخی نیز شکایت کردند ولی اکنون باید بگوییم که اینستاگرام به هیچ عنوان فیلتر نخواهد شد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

بر اساس گفته های محمد کاظمی به عنوان یکی از اعضای کمیته ی تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ ای در این کمیته صحبتی در مورد روی کار آمدن دو پیام رسان جدید در کشور به میان نیامده است. ایشان در گفتگو با خبرگزاری های داخلی گفته اند که درخصوص تصمیم مرکز ملی فضای مجازی، بر حذف حمایت از پنج پیام‌ رسان های داخلی از بین 7 پیام‌ رسان کنونی و تداوم حمایت از دو پیام‌ رسان دیگر، بیان کرد:

پیام‌ رسان‌ های داخلی نتوانستند جای انواع پیام رسان های خارجی را در بین کاربران بگیرند؛ به همین علت مردم در فضای مجازی راه خود را باز نمودند و هنوز از تلگرام استفاده می کنند.

نماینده مردم شهر ملایر نیز در مجلس شورای اسلامی درخصوص روش تقویت پیام‌ رسان‌ های داخلی توضیحاتی را به صحن علنی مجلس ارائه داد:

سرویس‌ های ارائه شده از طریق پیام‌ رسان‌ های داخلی، مورد حمایت مردم نمی باشد و هم چنینی تلگرام با وجود ماندگار شدن در پشت سد فیلتر هنوز هم مورد استفاده مردم می باشد و عملا تعداد کاربران این شبکه، علاوه بر فیلترینگ کاهش زیادی نداشته، شاهد این ادعا می باشد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درخصوص علت های کم بودن تعداد مراجعه کنندگان به پیام‌ رسان‌ های بومی، علت های آن را متعدد و متفاوت خواند و در ادامه افزود:

احساس عدم امنیت بحث مهمی می باشد که مسئولین مربوطه نیز به این موضوع اشاره کرده اند؛ در ضمن نوع امکانات ارائه شده در پیام‌ رسان‌ های داخلی باید بر اساس سلیقه و ذائقه ی کاربران باشد.

کاظمی همچنین درخصوص زمزمه ی فیلتر شدن بعضی شبکه‌ های اجتماعی افزود:

شبکه اجتماعی اینستاگرام به هیچ عنوان فیلتر نخواهد شد؛ نه دولت چنین برنامه‌ای دارد و نه اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ ای در این خصوص تصمیمی گرفته اند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  کاربران اینستاگرام بزودی می توانند نامه خصوصی ارسال کنند

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شبکه اجتماعی اینستاگرام به هیچ عنوان فیلتر نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *