سی هزار آیفون در رجیستری غیرفعال شدند ولی نیمی از آن ها به شبکه بازگشتند

رجیستری

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و گوشی های موبایل، گزارشی بر اساس این موضوع که ۳۰ هزار دستگاه گوشی آیفون بر اساس طرح رجیستری قطع و بیشتر از نیمی از آن ها به شبکه بازگشتند، عنوان کرد. مهدی محبی بر اساس آخرین مورد اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه و مسدود کردن گوشی های قاچاق در این شبکه گفت:

بر اساس آخرین آمار تا پایان هفته گذشته ۳۰ هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانه‌ ی گمرک به ثبت نرسیده و شناسه خود را در شبکه مخابراتی وارد نکرده بودند، قطع شدند.

بر گفته ها خود افزود:

یک چهارم از این تعداد گوشی‌ ها مهمان بودند. نیمی از سه چهارم باقی مانده نیز با پرداخت عوارض گمرکی و حل مشکلات مربوط به گوشی‌های مسافری، بار دیگر فعال شدند. مابقی این تعداد هم اکنون از شبکه خارج شده و دیگر قابل استفاده نیست.

بر اساس گفته رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه، با شروع طرح رجیستری اکنون ۴ گوشی آیفون ، موتورولا ، گوگل پیکسل و بلک بری را شامل می شود و تا امروز فقط گوشی های آیفون مسدود شده اند و دیگر گوشی ها در چند روز آینده بعد مسدود خواهند شد. طبق گفته ی محبی، از روز بیست هشتم بهمن ماه هم گوشی های ال جی که سهم آن زیر ۱۰ درصد از بازار ایران است، شامل رجیستری می شوند. همچنین خریداران این گوشی ها باید علاوه بر خرید این گوشی ها برای خارج کردن آن ها از رجیستری ثبت نام کنند. محبی به این موضوع که شکایت های اجرا شده رجیستری با دلیل تخلفاتی که فروشندگان گوشی ها انجام داده اند اشاره کرده و از سوی وزارت صنعت به اتحادیه دستگاه های مخابراتی و مبایل ارجاع شده گفت:

از تعداد گوشی‌ هایی که به دلیل عدم رجیستری قطع شده‌اند حدود ۱۰ درصد شکایت کرده‌اند که شکایت آن‌ ها در اتحادیه پیگیری شد. از این تعداد، برخی گوشی‌ ها که به‌ صورت شخصی وارد شده و عوارض گمرکی پرداخت نکرده بودند، با پرداخت عوارض گمرکی مشکلشان حل شد و برخی دیگر نیز با توجه به دستورالعمل صادرشده به فروشندگان موبایل، توانستند پول گوشی خود را از فروشندگانی که مبادرت به فروش گوشی قاچاق و عدم ثبت آن کرده بودند، دریافت کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سی هزار آیفون در رجیستری غیرفعال شدند ولی نیمی از آن ها به شبکه بازگشتند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *