سه راه برای افزایش عمر باتری iPhone X

سه راه برای افزایش عمر باتری iPhone X: امروزه شارژ باتری گوشی های هوشمند، حتی ساخت کمپانی های عظیم بیشتر از دو روز دوام نمیاورند. و باور این که این مسئله به زودی بهبود یابد کمی سخت است. ما در این مقاله میخواهیم با آموزش ترفند هایی برای کمک به بهبود باتری ها در گوشی iPhone X بپردازیم.
ما نمی توانیم باتری گوشی خود را با یک باتری با ظرفیت بالاتر عوض کنیم، اما میتوانیم با کنترل کردن چگونگی استفاده از شارژ، از به هدر رفتن شارژ باتری جلوگیری کنیم. همانطور که میدانید مهم ترین مسئله صفحه نمایش گوشی است، که میتوانیم با استفاده از روش هایی از به هدر رفتن شارژ توسط صفحه نمایش جلوگیری کنیم.
اما در ابتدا راجع به چگونگی عملکرد صفحه نمایش های مدرن صحبت می کنیم. در یک طرف LCD را داریم که هنوز هم صفحه نمایش قالب در بین گوشی های مدرن است. اساسا یک پنل ال سی دی از نور پس زمینه سفید استفاده می کند و هر پیکسل به عنوان یک فیلتر در نور عمل می کند و تنها از رنگی که در صفحه نمایش ظاهر شده است عبور می کند. این نور پس زمینه به طور مداوم روشن است، حتی زمانیکه رنگی که صفحه نمایش نشان می دهد تماما سیاه باشد. در طرفی دیگر صفحه نمایش های OLED را داریم که در آن هر پیکسل نور خود را تولید می کند، بنابراین انرژی کمتری استفاده می شود. همانطور که می دانید iPhone X اولین ایفون با صفحه نمایش OLED است، بنابراین استفاده از تصویر صفحه نمایش مشکی و تیره باعث ذخیره بیشتر باتری می شود.

روش اول: تصویر پس زمینه گوشی را تغییر دهید.
این راه روشی بسیار مناسب برای حفظ شارژ باتری گوشی است، کافیست از یک والپیپر سیاه برای پس زمینه استفاده کنید. با جایگزینی یک تصویر زمینه سیاه به جای تصویر زمینه پیش فرض iPhone X با استفاده از ابزار اندازه گیری میزان مصرف انرژی دریافتیم که مقدار مصرف انرژی گوشی به میزان ۲۰ درصد کاهش می یابد. نتیجه با روشنایی ۵۰% بدون تغییر سطح روشنایی در اندازه گیری های تک به تک بدست آمد.
شاید استفاده ازیک والپیپر تماما سیاه برای شما غیر قابل تحمل باشد، جای نگرانی نیست. می توانید از هر تصویر تاریکی که رنگ غالب در آن مشکی باشد استفاده کنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

روش دوم: استفاده از حالت تاریک در برنامه هایی که این قابلیت را دارند.
رابط کاربری iOS بسیار روشن و رنگارنگ است. این بخش خاص از نرم افزار کمپانی اپل قابل شخصی سازی نمی باشد. اما نرم افزارها میتوانند رنگ هایی را در رابط کاربریشان داشته باشند، که توسعه دهندگان قرار داده اند. برای مثال برنامه هایی مانند اسپاتیفای و برنامه ساعت iPhone. برنامه های دیگری هستند که استفاده از حالت تاریک یکی از گزینه هاست. برای مثال برنامه توئیتر در بخش تنظیمات حالت شب دارد. بنابراین شما میتوانید تنظیمات هر برنامه را چک کنید و اگر حالت تاریک داشتند، برای حفظ انرژی از آن استفاده کنند.

 

روش سوم: استفاده از “Hidden dark mode” در iOS:
سیستم عامل iOS در حالت فعلی دارای حالت تاریک و یا تم تیره نمی باشد.بسیاری از افراد برای ذخیره انرژی از حالت Invert mode استفاده میکنند. در اصطلاح اینورت به معنای برعکس است. زمانی که از این حالت استفاده کنید، تمامی رنگ ها در تمام بخش های رابط کاربری گوشی به جز آن بخش هایی که عکس ها و یا ویدیو را تماشا میکنید برعکس می شوند و از آنجایی که اکثر رنگ های بکار رفته در رابط کاربری سیستم عامل iOS سفید و یا دیگر رنگ های روشن هستند، با استفاده از این قابلیت سیاه و تاریک می شوند و در نتیجه انرژی کمتری استفاده می شود.میتوانید از طریق منوی Setting>accessibility>display accomodiations به Smart Invert دسترسی پیدا کنید.

اما ما نمیتوانیم از این روش همیشه استفاده کنیم، زیرا با این کار رابط کاربری iOS به کلی تغییر می یابد و تجربه خوشایندی را از iOS به ما نمیدهد. پیشنهاد ما این اس که از این روش تنها برای زمانی که شارژر برای مدت طولانی از دسترستان خارج است، مثلا در طول سفر میتوانید از حالت تاریک iOS برای ذخیره انرژی استفاده نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سه راه برای افزایش عمر باتری iPhone X

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *