رفع فیلتر توییتر : سران مجلس و برخی وزیران خواستار رفع فیلتر توییتر شدند

رفع فیلتر توییتر

رفع فیلتر توییتر | همانطور که می دانید بسیاری از شبکه های اجتماعی که در دنیا طرفداران و کاربران بسیاری دارند در ایران فیلتر می باشند و آی پی های ایرانی امکان استفاده از این شبکه های اجتماعی را ندارند. این موضوع در حالتی تشدید شد که دولت تصمیم به فیلتر تلگرام گرفت و در نهایت با حکم قضایی این پیام رسان بسیار کاربردی و محبوب فیلتر شد. در این میان کاربران بسیاری از این موضوع شکایت داشتند و این مسئله به صحن علنی مجلس نیز راه پیدا کرد و برخی از وزرا و نمایندگان مجلس نیز نسبت به این فیلترینگ ها واکنش نشان دادند.

چند وزیر و نماینده مجلس خواستار رفع فیلتر توییتر شدند

هم اکنون 6 وزیر و 2 نفر از نمایندگان مجلس که عضو کمیته ی تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بودند برای دادستان کل کشور نامه ای ارسال کردند که در طی نامه ی ارسالی خواستار رفع فیلتر توییتر در این کار گروه شدند. بر اساس گزارشی که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد با توجه بر افزایش تقاضای عموم جامعه رسانه ای کشور به منظور رفع فیلتر توییتر و همچنین فعالیت قشر جوان و رسانه ها در این شبکه ی اجتماعی، بالاخره امروز نامه ای با امضای 8 نفر از اعضای كميته تعيين مصاديق محتوای مجرمانه برای دادستانی کل کشور ارسال گردید که محتوای کلی این نامه رفع فیلتر توییتر و مطرح شدن این موضوع در کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بود.

در نامه ی ارسالی به دلایلی منطقی و مستند برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی اشاره شده است و این فضا را فضایی برای نقش آفرینی موثر تر فعالان رسانه ای کشور و به خصوص جوانان مطرح کرده اند، زیرا استفاده از یک فضای رسانه ای بین المللی تاثیرات بسیار زیادی در جامعه ی جهانی خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که این نامه به تایید بطحايس وزير آموزش و پرورش، آوايي وزير دادگستری، صالحی وزير ارشاد، جهرمی وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوی وزير اطلاعات، غلامی وزير علوم و نمایندگان استان های سبزوار و ملایر رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است که اعضاي كميته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ۱۲ نفر می باشند که در صورت طرح این موضوع در کمیته و همچنین نظر مساعد امضاکنندگان نامه ی فوق الذکر، قطعا توییتر رفع فیلتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  وب سایت دیوار در آستانه فروپاشی استارتاپی توسط پلیس فتا

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع فیلتر توییتر : سران مجلس و برخی وزیران خواستار رفع فیلتر توییتر شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *