رقابت سیستم عامل های موبایل در جهان

رقابت سیستم عامل های موبایل

بر اساس آخرین نظر سنجی و آمار بدست آمده ، بیشترین سیستم عامل های مورد استفاده در گوشی های هوشمند کاربران امریکایی ios و اندروید است .

ios&android&blackberry&windows&phone
ios&android&blackberry&windows&phone

طبق آخرین آماری که از طرف انجمن ComScore منتشر شده است ، سیستم عامل ویندوز فون و ios در سه ماهه سوم سال ، در بازار رقابت از سیستم عامل های دیگر یعنی اندروید و بلک بری پیشی گرفتند ، این آمار نشان میدهد ، سیستم عامل ios در امریکا 40.6 درصد بازار رقابت را از آن خود کرده است ، در حالی که در سه ماهه دوم سال این درصد 39.9 سهم بازار بود ، سیستم عامل کمپانی اپل در سه ماهه سوم سال روند رو به رشدی را نسبت به اندروید و بلک بری داشته اند.

در این آمار سیستم عامل ویندوز فون هم روند روبه رشدی را نسبت به آمار سه ماه دوم داشته است ، در سه ماهه دوم وینوز فون 3.1 درصد سهم بازار را در دست داشت ، در تازه ترین آمار بدست آمده سهم ویندوز فون به 3.3 درصد سهم بازار افزایش یافته است.

از دیگر سیستم عامل گوشی های  هوشمند بلک بری بود ، که در سه ماه دوم سال 4.4 درصد سهم بازار را در دست داشت ، که در تازه ترین آمار  این سهم به 3.8 کاهش پیدا کرده است. اندروید هم که یکی از ابر قدرت های بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند است ، در این آمار از 52 درصد سهم بازار ، به 51.8 سهم بازار کاهش یافته است ، در این میان سیستم عامل سیمبین هم درصد ناچیزی از بازار را در دست دارد که در مقایسه با اندروید و ios رقم ناچیزی است ، سیمبین تنها 0.3 درصد از سهم بازار را داراست.

رقابت سیستم عامل های موبایل
رقابت سیستم عامل های موبایل

در دوره سوم بازار رقابتی 2013 کمپانی HTC توانسته 7.1 درصد بازار گوشی های هوشمند ، که سهم مناسبی از بازار است را کسب نماید ، شرکت ال جی 6.6 از بازار و موتورولا هم 6.8 از سهم بازار را از آن خود کرده است.

شما نمی توانید سامسونگ را به خاطر این کاهش سهم سرزنش کنید ، چرا که در رقابت بازار در اوایل سال و دوره دوم سال سامسونگ روند رو به رشد بسیار مناسبی را در پیش گرفته بود ، که در دوره سوم این روند مقداری کاهش یافته است ، در هر حال کمپانی اپل یکی از قدرتمند ترین رقبای این شرکت آسیایی در ایالات متحده می باشد ، سامسونگ در برنامه های آینده خود در تلاش است ، دستگاه های هوشمندش را از لحاظ نرم افزاری بهبود بخشد ، می توانید اطلاعات بیشتری را اینجا مطالعه نمایید( کلیک کنید).

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب جیلبریک کردن سیستم عامل آیفون اپل

راستی شما کدام یک از این سیستم عامل ها رو ترجیح می دهید؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رقابت سیستم عامل های موبایل در جهان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *