ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو شیائومی معرفی شدند

ردمی نوت 5

فبلت های ۶ اینچی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو به طور رسمی توسط شرکت شیائومی با حاشیه ای نازک به نمایش در آمدند. خبر هایی از مراسم معرفی این گوشی ساخت شرکت چینی که در هند برگزار شده، رسیده  است و قرار است این گوشی ها با قیمت هایی به ترتیب ۱۵۵ دلار و ۲۱۸ دلار راهی بازار شوند. این دو گوشی یعنی شیائومی ردمی نوت ۵ و نسخه پرو آن از طریق فروشگاه flipkart و mi.com خریداری می شوند. و همچنین می توانید این گوشی را از پخش کننده شعبه های دیگر نیز خریداری کنید.

در بین نسخه های مختلف معرفی شده، ردمی نوت 5 پرو کاملا جدید است یا به عبارتی دیگر فبلتی است که عرضه جهانی خواهد داشت. دارای نمایشگر ۵.۹۹ اینچی است و نسبت تصویر آن ۱۸ به ۹ و دارای رزولوشن  Full HD است و پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام با هشت هسته در آن استفاده شده است. این تراشه از پردازنده Kyro 260 که دارای هشت هسته برای پردازش و هشت هسته نیز برای پردازش که بر روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز عمل می کنند، قوی تر است. رندرهای گرافیکی دارای اسنپدراگون ۶۳۶ و واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۹ را مورد استفاده قرار می دهند و مدل استاندارد آن از تراشه قدیمی تر ۶۲۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی از مدل Cortex a53 استفاده می کنند.

ردمی نوت 5

مدل پرو که در دو نسخه ۴ و ۶ گیگابایت رم ارائه خواهد شد، هر دو مدل از ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برند ولی در ازای آن ، ردمی نوت ۵ با ۳ و یا ۴ گیگابایت رم عرضه خواهد شد که فضای ذخیره سازی آن ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. در نسخه پرو آن دوربین دوگانه در پنل پشتی قرار دارد. در نگاه اول، با قرار گرفتن عمودی دوربین و فلاش LED طراحی آیفون ۱۰ را به بیننده عرضه می کند.

فبلت های میان رده این شرکت دارای جنس فلزی در قاب پشتی هستند. جانشین فبلت ردمی نوت ۴ و مدل پروی آن تفاوتی بارز در عکاسی دارند. ردمی نوت ۵ به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 استفاده کرده و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با فلش LED عرضه شده است. ردمی نوت ۵ پرو یک دوربین دوگانه ۱۲ و مگاپیکسلی دارد و آن طور که گفته شد، دوربین ها عمودی قرار گرفته اند.

ردمی نوت 5

 

از سنسور ۵ مگاپیکسلی برای دقت در جزئیات و عمق تصویر استفاده می‌ شود. با استفاده از آن عکاسی با افکت همراه خواهد بود. این فبلت دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی قوی می باشد. این شرکت ادعا کرده است که دوربین ثانویه قوی احراز هویت افراد را راحتر می کند، به همین دلیل افراد می توانند چهره خود را برای آنلاک کردن دستگاه استفاده کنند. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی در قسمت پشتی قرار گرفته است و از سنسور اثر انگشت نیز می توانید برای ورود به آن استفاده کنید.

همچنین در این گوشی از باطری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز استفاده شده است ولی از درگاه USB نوع C خبری نیست و از تکنولوژی شارژ سریع نیز در آن استفاده نشده است. رام MIUI بر روی گوشی های ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو نصب شدهاست و بر اساس نسخه پیشرفته نوقا سیستم عامل اندروید توسعه یافته است. این جانشین ردمی نوت ۴ و مدل پرو آن در رنگ های مشکی ، طلایی ،رزگلد و آبی به بازار عرضه خواهد شد و باید گفت که ردمی نوت ۵ تغییر یافته گوشی ردمی ۵ پلاس است و در بازار چین عرضه خواهند شد.

ردمی نوت 5

این فبلت شیائومی نوت ۵ با قیمتی بالغ بر ۱۵۵ دلار عرضه خواهد شد که این مدل دارای سه گیگ رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه دیگر آن دارای چهار گیگابایت رم می باشد و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز دارد که قیمت آن ۱۸۶ دلار است. نسخه پرو آن دارای چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، با قیمت های ۲۱۷ دلار و ۲۶۴ دلار به بازار می آیند.

شیائومی مدتی قبل از ردمی ۵ با نمایشگر ۵.۷ اینچ رونمایی کرده بود و بر عکس ردمی پلاس ، ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو دارای نمایشگر با رزولوشن HD و نسبت ۱۸ به ۹ بود که پردازنده ردمی ۵ ضعیف تر از سایر تراشه های سری جدید ردمی است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو شیائومی معرفی شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *