رجیستر گوشی در مخابرات

رجیستر

رجیستر : شاید بسیاری از شما بدانید که سیستم مخابراتی ایران GSM می باشد و در اصل GSM یک استاندارد مخابراتی با پوششی وسیع می باشد. استاندارد های موجود GSM شامل GSM 900، GSM 1800 و GSM 1900 است که ایران از کم سرعت ترین استاندارد GSM یعنی، GSM 900 استفاده می نماید به همین دلیل برخی از گوشی ها از سیستم مخابراتی ایران پشتیبانی نمی کنند زیرا در اروپا از GSM 1800 و در ایالات متحده از GSM 1900 بهره می برند.

هر سیمکارت دارای 2 شناسه می باشد که توسط آن ها در شبکه به AUC معرفی می شود؛

1)شناسه ی IMSI

این کد 15 رقمی همان کد مشترکین می باشد و زمانی که سیمکارت شما به سرقت برود این کد توسط مخابرات حذف شده و شماره ی شما را به سیمکارتی دیگر اختصاص می دهند.

2)شناسه ی EIR

شناسه ی ER همان شماره سریال گوشی هوشمند شما می باشد و هم در داخل گوشی و هم پشت گوشی شما ثبت شده است . با زدن کد #06#*  می توانید این کد را از داخل گوشی خود بررسی نمایید. کدی که مخابرات بررسی می کند، همین شناسه ی EIR می باشد و اگر در سامانه ثبت شده باشد، اجازه ی ارائه ی سرویس را برای گوشی شما خواهد داد.

 

در صورتی که شما از تاریخ 28 مهرماه به بعد یک گوشی هوشمند را خریداری کرده اید و گوشی شما قاچاق بوده است باید شماره سریال گوشیتان در سامانه ی مخابراتی ثبت گردد تا بتوانید از آن استفاده نمایید، در غیر این صورت امکان ارائه ی سرویس های مخابراتی برای گوشی شما لغو می گردد و نمی توانید از آن استفاده نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3.7/5 - (3 امتیاز)

بیشتر بخوانید  طرح رجیستری چیست؟

نظرات در مورد : رجیستر گوشی در مخابرات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *