ربات پرنده راهنما

مهندسان در مرکز تحقیقات MIT در آمریکا اخیرا یک ربات پرنده ای را طراحی کرده اند که می توان از آن در مواقعی که نیاز به راهنما و مسیریابی در سطح شهر و یا رسیدن به محل کارتان دارید از این وسیله استفاده کنید.

skycall-mit-senseable-city-lab

این پرنده که به SkyCall نام گذاری شده است توسط یک برنامه ی از پیش برنامه ریزی شده مسیرهایی که نیاز داشته باشند را اعلام و نشان می دهد همچنین با کمک این برنامه می توانید از ربات بخواهید که پرواز کند و مسیر دلخواهتان را نشان دهد و این ربات با استفاده از مسیریابی GPS گوشی شما این کار را انجام می دهد.

تلفن های زیادی هستن که با استفاده گوگل مپ در حال رقابت و جذب مردم به مسیریابی با تلفن های خودشان هستند که این پرنده ربات نیز از این قابلیت بهره کامل را می برد و یکی از مسئولان این پروژه گفته است که این ربات پرنده که بهترین و راحت ترین مسیر را به شما یادآور می شود و یک حس آرامش به کاربر در گشت و گذار در اطراف خود می دهد.

[hdwplayer id=11]

البته این نوع ربات های پرنده در ایران نیز وجود دارند اما آنگونه که آن بها بدهند وجود ندارد و صرفا یک پروژه تحقیقاتی هستنند . امیدواریم این نوع پرنده ها نیز در خود ایران به کار گرفته شوند که بسیاری از مشکلات ما نیز حل می شود.

Mashable

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  رباتی که قرار است اثرات هسته ای فوکوشیما را کاوش کند !

نظرات در مورد : ربات پرنده راهنما

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *