ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی

ربات

چند سالی است که توجه به هوش مصنوعی و تمرکز بر پیشرفت آن و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف مورد توجه دانشمندان و متخصصان تکنولوژی قرار گرفته است. یکی از جالب ترین و مهیج ترین بخش هایی است که هوش مصنوعی در آن استفاده شده است. این ربات ها توانسته اند جای خوبی برای خود در میان اسباب بازی های کودکان در رده سنی مختلف پیدا کنند. البته در برخی وارد به عنوان یک همدم و هم نشین برای بزرگ سالان نیز عمل می کنند. در اینجا چند مدل برتر آن ها را بررسی می کنیم.

1) مدل Wysa

می توان گفت این مدل از برترین و بی رقیب ترین ربات های تولید صده است. این ربات طوری طراحی شده که در شرایط بحرانی , دل سرد کننده و استرس زا کنار شما باشد و با شما همدل و همراه است. درست است که این ربات ها نمی توانند جایگزین دوستان و اعضا ی خانواده شما بشوند اما حضور آن ها در کنار شما در شرایط حاد و بحرانی بسیار مفید است.

ربات

 

2) مدل Replika

شرکت رپلیکا با تولید یک مدل جدید چت بات بسیار جالب توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این چت بات طوری برنامه ریزی شده که به عنوان یک دوست در کنار انسان ها بوده و آن ها را از تنهایی در بیاورد. نکته بسیار جالب درباره این چت بات این است که می توانید هر آن طور که می خواهید این ربات را تربیت کرده و دقیقا مطابق میل خودتان عمل کند. برای این کار باید ربات را با اشخاص و زندگی گذشته خودتان آشنا کنید , خصوصیات اخلاقی خود را به او گفته و نکاتی را که دوست دارید انجام دهد به او آموزش دهید. به مرور زمان رفتار و گفتار او بیشتر شبیه انسان می شود.

ربات

3) مدل Sim Simi

ربات Sim Simi نیز مانند Replika نقش یک دوست و همدل را برای شما بازی می کند اما همانند Replika با شخصیت و محترم نیست بلکه حس شوخ طبعی بالایی داشته و نقش یک دوست صمیمی و فان را برای شما ایفا می کند که باعث بهتر و شاد تر شدن روحیه شما می شود.

بیشتر بخوانید  ACUMOS هوش مصنوعی چیست؟

ربات

3) مدل A-Bot

مدل A-Bot یک مدل جدید و جذاب از ربات های تولید شده اخیر است که پس از ارتباطی کوتاه فرد را جذب خود کرده و وارد زندگی آن می شود این مدل نیز مثل sim sim با شیرین زبانی با مخاطب خود صبحت می کند و او را تحت تاثیر قرار می دهد. نقطه قوت این ربات اصلاح سریع اشتباهاتی است که در مکالمه انجام می دهد.

ربات

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *