دلیل گرم کردن خودرو در فصل زمستان

گرم کردن خودرو در فصل زمستان

یکی از کارهایی که افراد در فصل زمستان پیش از استفاده از خودرو انجام می دهند، گرم کردن موتور خودرو می باشد. این عادت از زمان های گذشته در بسیاری از افراد مشترک می باشد و حتی تعمیرکاران نیز این موضوع را به ما پیشنهاد می کنند. اما چه دلیلی دارد؟ آیا اگر موتور خودرو را پیش از حرکت گرم نکنیم مشکلی پیش خواهد آمد؟

گرم کردن موتور خودرو یکی از عادت هایی است که بسیاری از افراد در فصل زمستان انجام می دهند و حتی گاهی اوقات اگر فراموش شود خود را نیز سرزنش می کنند. اما این مسئله در خودروهای امروزی از بین رفته و دیگر نیازی به گرم کردن خودرو در فصول سرد سال نمی باشد. خودرو های مدرن دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت و مدیریت پیچیده ی موتور هستند که در فصل سرما دیگر نیازی بهگرم کردن موتور ندارند و سریعا برای حرکت آماده می باشند.

گرم کردن خودرو در فصل زمستان

اما کسانی که ار خودروهای کلاسیک با سیستم کاربراتور استفاده می کنند باید پیش از حرکت یک بازه ی 5 دقیقه ای خودروی خود را روشن نمایند و این امر بسیار ضروری می باشد. حتی زمانی که عجله دارند نیز باید این قانون را رعایت نمایند. برای این مسئله چندین دلیل وجود دارد؛ نخستین دلیل این است که به دلیل قدیمی بودن اتومبیل تزریق روغن با کمترین میزان چربی بسیار اهمیت دارد و تمامی بخش های اتومبیل برای اینکه کار خود را به درستی انجام دهند نیاز دارند که در ابتدا گرم شوند و در مواقعی که سر باشند کار خود را به درستی انجام نمی دهند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت این موضوع این است، موقعی که هوا سرد می باشد بنزین اتومبیل به درستی تبخیر نمی شود و به صورت مایع و قطرات کوچک به داخل سیلندر رفته و به دیواره ی آن ها می چسبد که اصلا برای سلامتی اتومبیل خوب نیست و زمانی که موتور خودرو سرد می باشد، اشتعال ناپایدار بوده و بسیار ضعیف صورت می پذیرد. در این مواقع کاربرات خودرو جلوی ورود هوا را گرفته و از خروج آن نیز جلوگیری می نماید تا شاید موتور به درستی فعالیت نماید. پس از گرم کردن خودرو تمامی قطعات به درستی عمل کرده و سوخت نیز به درستی تبخیر می گردد.

بیشتر بخوانید  رکود شدید صنعت خودروسازی ایران در راه است

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل گرم کردن خودرو در فصل زمستان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *