دلیل توقف فروش اینترنتی بلیط های ایران ایر

ایران ایر

خطوط هواپیمایی ایران ایر | همانطور که می دانید در ایران وب سایت های فروش آنلاین برای ارائه ی بلیط های هواپیما فعالیت دارند ولی در این میان به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی، در هر لحظه قیمت بلیط ها نیز در حال تغییر می باشد. هم اکنون اگر سری به وب سایت های فروش آنلاین بزنید، متوجه خواهید شد که خبری از بلیط های شرکت هواپیمایی ایران ایر نمی باشد! در ادامه قصد داریم دلیل این توقف فروش آنلاین را بررسی نماییم.

خطوط هواپیمایی ایران ایر

پس از عدم تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ های هواپیمایی و با افزایش قیمت ارز، شاهد افزایش چشمگیر قیمت بلیط های هواپیمایی در کشور می باشیم. این اواخر در شبکه‌ های اجتماعی و رسانه‌ های تلویزیونی خبرهای مختلف و ضد و نقیضی در این خصوص شنیده شده است. با افزایش ناگهانی قیمت بلیط های هواپیما در تمامی مسیرها تا ویدیوهای منتشر شده ی مربوط به پرواز هواپیماها در حالاتی که تعداد انگشت شماری مسافر در آن‌ ها حضور دارند.

ایران ایر

این روزها شرایط فعالیت های مرتبط با سفر و گردشگری و به خصوص شرکت‌ های هواپیمایی اصلا خوب نیست. افزایش میزان نوسانات نرخ ارز، عدم تخصیص ارز با نرخ دولتی به ایرلاین‌ ها، حذف نمودن ارز مسافرتی و … سبب شده‌ اند تا وضعیت این روزهای سفر و گردشگری ایران که در شهریورماه همیشه در اوج خود قرار داشت، نامناسب گردد. حدودا تمامی ایرلاین‌ ها قیمت های خود را در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش داده‌ اند و حتی بعضی از شرکت‌ های هواپیمایی خارجی فعالیت خود را موقتا در ایران متوقف نموده اند، برخی نیز به طور کامل فعالیت خود را لغو کرده اند.

سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما که در سال‌ های اخیر به علت آسانی در خرید، شفاف‌ سازی قیمت‌ بلیط ها و قابلیت مقایسه ی قیمت‌ های مختلف به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده بودند هم این روزها در طی همکاری با ایرلاین‌ ها دچار مشکلات بسیاری شده اند. گفته می‌ شود که بعضی از ایرلاین‌ ها مانند ایران ایر دسترسی تمامی وب‌ سایت‌ ها را به رابط نرم‌افزاری (API) خود قطع نموده اند و مشاهده شده است که بلیط های شرکت هواپیمایی ایران ایر در بازار تا چندین برابر قیمت واقعی خود به فروش رفته است!

به طورکلی در طی مذاکرات صورت پذیرفته با متصدیان سایت های فروش آنلاین گویا دلیل این امر افزایش قیمت بلیط ها بوده است و این موضوع که در فصل سفرها میزان مسافران کاهش پیدا کرده است، مزید بر علت شده است که ایرلاین هایی نظیر ایران ایر فروش اینترنتی خود را متوقف نمایند تا قیمت بلیط های خود را افزایش دهند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل توقف فروش اینترنتی بلیط های ایران ایر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *