دستیار صوتی هوم پاد اپل در رقابت شکست خورد!

دستیار صوتی هوم پاد اپل

کمپانی اپل چند روز گذشته اسپیکر هوشمند خود را با نام هوم پاد عرضه کرد و بسیاری از طرفداران این کمپانی را شادمان نمود اما اکنون با عرضه ی این هوم پاد در مقابل سایر اسپیکر ها توسط منتقدین و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و گویا در این رقابت هوم پاد اپل نسبت به اسپیکرهای کمپانی های گوگل و آمازون شکست خورد. در ابتدای معرفی این اسپیکر هوشمند بسیاری از افراد از صدای آن لذت بردند و آن را مورد تعریف و تمجید قرار دادند ولی این بار مسئله صدای اسپیکر نیست بلکه دستیار صوتی این اسپیکر یعنی سیری در رقابت با گوگل اسیستنت و الکسا و کورتانا شکست خورده است.

دستیار صوتی هوم پاد اپل

شاید پیش خودتان بگویید که سیری در مقابل سایر دستیارهای صوتی هوشمند از قدمت بیشتری برخوردار است و چطور ممکن است شکست بخورد؟! در پاسخ به این مسئله باید بگوییم که هنوز سیری برای پیشرفت جا زیاد دارد که حتما باید مورد بررسی متخصصان اپل در زمینه ی اسپیکرهای هوشمند قرار بگیرد. در بررسی های انجام گرفته حدود 780 سوال از دستیارهای صوتی الکسا، گوگل اسیستنت و کورتانا پرسیده شد که در این میان اپل تنها موفق به پاسخ 52 از سوالات شد و به این ترتیب رتبه ی آخر را بدست آورد.

آنقدرها هم وضعیت دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) نیز بهتر نبوده و تنها توانسته است 57 درصد از سوالات را پاسخ صحیح بدهد و جایگاه دوم به دستیار صوتی اسپیکرهای هوشمند اکو، الکسا اختصاص یافت که قادر بوده است 64 درصد از سوالات را پاسخ صحیح بدهد. اما در این میان وضعیت اسپیکر های هوشمند کمپانی گوگل متفاوت بود و گوگل اسیستنت توانسته است به 81 درصد از سوالات پاسخ صحیح بدهد و این بدین معنی است که تلاش مهندسان گوگل پاسخ داده است و توانسته اند داده های عظیمی را جمع آوری نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دستیار صوتی هوم پاد اپل در رقابت شکست خورد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *