دستگاه های هوشمند اپل با تراشه ی 7 نانومتری معرفی خواهند شد

تراشه ی 7 نانومتری

پس از معرفی پردازنده ی جدید کمپانی کوآلکام یعنی اسنپدراگون 845 این موضوع مشخص شد که پرچمدار آینده ی کمپانی اپل اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از تراشه ی 7 نانومتری استفاده خواهد کرد. این موضوع نشان می دهد که کمپانی اپل در سال آینده برنده ی رقابتی است که سایر کمپانی ها در آن رقابت حضور دارند. اینطور که مشخص است در نیمهی نخست سال 2018 هیچ یک از دستگاه های اندرویدی قصد ندارند با چیپ ست 7 نانومتری عرضه شوند و تنها ممکن است کمپانی سامسونگ بخواهد پرچمدار آینده ی خود را با فناوری جدید 7 نانومتری تولید نماید که در این صورت قطعا برنده ی این میدان خواهد شد.

کمپانی اپل از گذشته تاکنون با معرفی هر آیفون فرآیند تولید دستگاه های هوشمند خود را بروزرسانی می کرد و این موضوع نیز در ال جاری در آیفون 10 نیز اتفاق افتاد و از یک چیپ ست جدید استفاده نمود. اما یکی از موضوعات نگران کننده برای کمپانی اپل این است که اگر بخواهد آیفون آینده ی خود را به چیپ ست 7 نانومتری نیز مجهز نماید ممکن است به مشکلی که بر سر آیفون 10 برایش ایجاد شد، بربخورد و میزان پاسخگویی به تقاضای کاربران کاهش یابد.

اگر خبرهای مربوط به این کمپانی را تاکنون دنبال کرده باشید، خواهید دید که اپل قصد دارد در سال آینده از 3 مدل گوشی جدید خود رونمایی به عمل آورد که مشخصاتی شبیه به آیفون 10 دارند و دارای نمایشگر تمام صفحه می باشند و حتی پردازنده ی آن ها نیز بهطور کامل مشابه آیفون 10 می باشد. با این اوصاف تنها دو کمپانی می توانند به فناوری 7 نانومتری دست یابند که آن هم کمپانی های اپل و سامسونگ می باشند و قطعا با بکارگیری این تراشه میزان مصرف و کارایی دستگاه های هوشمند افزوده خواهد شد و تنها باید منتظر باشیم تا ببینیم کدام یک از این کمپانی ها سریعتر این تغییر را در پرچمدار آینده ی خود اعمال می کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سری آیفون 17 دارای دوربین سلفی بهتر هستند

نظرات در مورد : دستگاه های هوشمند اپل با تراشه ی 7 نانومتری معرفی خواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *