درمان سریع و موثر آنفولانزا

آنفولانزا

آنفولانزا یکی از بیماری های واگیر و مسری در فصل زمستان و پاییز است و هر ساله افراد زیادی به دلیل ابتلا به این بیماری حداقل مجبور می شوند یک هفته استراحت کرده و در خانه بمانند. اما امسال یکی از شرکت های داروسازی ژاپنی , اعلام کرده داروسازان این شرکت، درمانی یک روزه و موثر برای این بیماری یافته اند. این شرکت از فرمولی به نام فرمول baloxavir marboxil برای از بین بردن میکرو ارگانیسم آنفولانزا استفاده می کند که هنوز در هیچ شرکت داروسازی دیگری مورد توجه و استفاده دارو سازان قرار نگرفته است. این دارو , در مقایسه با سایر آنتی بیوتیک ها بسیار موثر تر و قوی تر بوده و برای نابودی و از بین بردن ویروس آنفولانزا فقط به یک روز زمان احتیاج دارد.

آنفولانزا

بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان در سال گذشته مشخص شد , ویروس آنفولانزا می تواند طی 24 ساعت نیز به طور کامل از بدن دفع شود اما دارویی به نام oseltamivir , این پروسه را طی مدت زمانی حدود 92 ساعت انجام می دهد و اگر با سایر دارو های مکمل ترکیب شود این مدت به 72 ساعت کاهش می یابد. شرکت شیونوگی که تولید کننده این دارو می باشد بیان کرده داروی جدید آنفولانزا نه تنها درمان را سرعت می بخشد بلکه از سرایت آن نیز جلوگیری کرده و علائمی مانند سرفه و عطسه را کاهش می دهد. این دارو به دلیل داشتن مهار کننده ای به نام نور آمینیداز , فعالیت ویروس را کنترل کرده و مکانیستم‌ های بیولوژیکی متفاوتی نسبت به داروی oseltamivir دارد.

داروی درمان یک روزه آنفولانزا از داروی ضد ویروس بیماری ایدز نشات گرفته و شرکت شیونوگی پس از آن که حساسیت و واکنش سلول های آلوده به بیماری را در داروی ضد ویروس ایدز مشاهده کردند , به فکر تولید چنین دارویی برای بیماری آنفولانزا افتادند. استفاده از این دارو بسیار راحت و آسان است به صورتی که فقط مصرف یک دوز از آن در طول روز برای درمان کامل , کافی می باشد. این دوز و طول مدت مصرف در مقایسه با دارویی از جمله oseltamivir که دارای دوره درمانی 5 روزه و هر روز دو دوز می باشد , بسیار قابل توجه و مطلوب تر می باشد. واضح است چنین دارویی با این روش مصرف و چنین قدرتی , بدون شک سایر رقبا را از میدان به در کرده و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درمان سریع و موثر آنفولانزا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *