درمان خر و پف

خر و پف

خر و پف یکی از مشکلاتی است که حدود 60 درصد مردم جهان دچار آن هستند. خر و پف باعث اختلاف میان زوجین زیادی شده است. استفاده از اسپری گلو یا تراشه های بینی برای درمان این مشکل سخت و زمان بر است. در ادامه چند ورزش آسان برای رفع خر و پف را معرفی می کنیم.

1) زبان خود را تا حدی که قادرید بیرون بیاورید و سعی کنید آن را صاف نگه دارید. نوک زبان را به سمت نوک بینی و چانه حرکت داده و نزدیک آن ها کنید. سپس سعی کنید زبان را به سمت گونه راست و چپ حرکت دهید. در واقع باید زبان را به چهار طرف صورت بچرخانید. این حرکا را 10 بار انجام دهید.

2) نوک زبان را در دهان به عقب ببرید. کام دهان را با نوک زبان فشار داده و چند لحظه در همان حالت بمانید سپس زبان را بر سقف دهان کشیده و به پشت دندانها بیاورد. این تمرین را با سرعت 15 بار تکرار کنید.

3) نوک زبان را بین دندان ها قرار داده و آرام فشار دهید و نفس خود را به بیرون برانید با هر دم و بازدم به خود استراحت دهید. این تمرین را روزانه 10 بار انجام دهید.

4) دهانتان را کاملا باز کرده و بلند آآآ بگویید. 10 مرتبه، هر بار 20 ثانیه این کار را انجام دهید.

5) زبان را کاملا بیرون آورده و سعی کنید از راه بینی نفس بکشید. تنفس عمیق و طولانی برای این کار بسیار موثر است. این تمرین را 20 بار انجام دهید.

6) دهانتان را محکم بینید، نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه هوا را به شدت از دهان بیرون کنید. 10 مرتبه این عمل را انجام دهید.

7) زبان را تا جایی که می توانید از دهان خارج کنید , نفس عمیقی بکشید، این دم باید باعث ایجاد صدای بم بشود. از راه بینی بازدم انجام دهید. اگر 30 مرتبه این کار را انجام دهید موثر خواهد بود.

8) دم عمیقی انجام دهید، هوا را کمی در دهان خود نگه داشته و پس از گذشت 5 ثانیه هوا را قورت دهید،  این کار را با شدت انجام دهید به طوری که باعث ایجاد فشار در گلو شود. 5 بار این تمرین را تکرار کنید.

در کنار همه این تمرین ها از بالشت های نرم و سبک استفاده کنید همچنین سعی کنید در وعده غذایی شام از غذا های سنگین و پر چرب پرهیز کرده و بیشتر سالاد و مایعات میل کنید. اگر این تمرینات را به مدت 3 ماه، در هر روز انجام دادید اما هیچ گونه تاثیری مشاهده نکردید به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید.

 

درادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درمان خر و پف

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *