درخواست تحریم آیفون توسط ریاست جمهوری ترکیه

تحریم آیفون

تحریم آیفون توسط ریاست جمهوری ترکیه | این روزها بازی سیاست در کشورها سبب شده است تا بر خرید کالاها نیز تاثیر بگذارد و بسیاری از کالاهای دیجیتالی که از سایر کشورها وارد می شوند به دلیل مسائل سیاسی دچار کاهش میزان فروش و آسیب به شرکت های صادر کننده شده اند. کمپانی هایی نظیر اپل در صنعت دیجیتال که در ایالات متحده فعالیت دارند، اساسا بدلیل شرایط خاصی که در کشورهای شرق آسیا از نظر سیاسی حاکم است، به نوعی دچار آسیب هایی در بازار فروش خود شده اند.

تحریم آیفون

روابط میان کشورهای ترکیه و ایالات متحده ی آمریکا این روزها آنقدر خوب نیست و به همین دلیل رئیس‌ جمهور کشور ترکیه، رجب طیب اردوغان، از مردم کشورش خواسته است تا کمپانی های الکترونیکی آمریکایی را تحریم نمایند. اردوغان مستقیما از مردمش درخواست کرده که گوشی‌ هایشان را از آیفون به سامسونگ تغییر بدهند. رئیس جمهوری ترکیه علاوه بر حمایت از گوشی‌ های کمپانی کره ای سامسونگ، مردم این کشور را به خرید گوشی‌ های هوشمند ونوس، ساخت کمپانی ترکیه‌ ای وستل، نیز تشویق نموده است. لازم به ذکر است که گوشی های آیفون‌ کمپانی اپل، تقریبا ۱۵ درصد از سهم بازار گوشی‌ های این کشور را در اختیار دارند.

تحریم آیفون

رجب طیب اردوغان به دفعات تأکید نموده است که آن‌ ها به عنوان هدف یک جنگ اقتصادی قرار دارند و به همین دلیل، از مردم خود خواسته است که پول‌ های خارجی خود را تبدیل نمایند و میزان خرید از کمپانی های داخلی را به بیشترین میزان خود برسانند تا سبب تقویت استقلال اقتصادی ترکیه شوند. بر اساس گزارش وب‌سایت فایننشیال تایمز  که روز سه‌شنبه منتشر شد، رجب طیب اردوغان، از 81 میلیون مردم ترکیه‌ درخواست نموده است تا از این پس خرید کالا از کمپانی های تکنولوژی‌ محور ایالات متحده را تحریم نمایند.

ایشان صراحتا اعلام کرده است تا دارندگان گوشی های آیفون بدانند که سامسونگ نیز گوشی‌ های خوبی دارد.

در ترکیه، گوشی‌ های ونوس را نیز داریم [که ساخت شرکتی داخلی است]

مقامات آمریکایی اخیرا تعرفه‌ های گمرکی محصولات فلزی ترکیه را افزایش داده‌ اند و همچنین اکنون در حال فراهم‌ سازی مقدمات به منظور تحریم کردن دو وزیر این کشور هستند.

 

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر زنده هدفون اپل Beats Studio Buds+

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درخواست تحریم آیفون توسط ریاست جمهوری ترکیه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *