برای از بین رفتن بوی بد حمام و دستشویی در منزل چکار کنیم؟

برای از بین رفتن بوی بد حمام و دستشویی در منزل چکار کنیم؟

برای از بین رفتن بوی بد حمام و دستشویی در منزل چکار کنیم؟ در هر جایی بوی بد فاضلاب می تواند  برای ما بسیار ازاردهنده باشد. آن چیزی که سبب می شود تا این بوی بد به وجود بیاید باکتری ها و قارچ ها هستند. البته به جز حمام و دستشویی این بو در آشپزخانه نیز میتواند ما را به این فکر بیندازد که برای از بین بردن آن به دنبال راهکارهای باشیم.در ادامه این پست سعی کرده ایم که بهترین راهکارها را به شما معرفی کنیم با زوم تک همراه شوید…

بوی بد فاضلاب(حمام، دستشویی، آشپزخانه)

بهتر است همین ابتدا به شما بگوییم داشتن یک آشپزخانه یا حمام و دستشویی با بوی خوب غیرممکن است و شما هیچ بهانه ی ندارید که اجازه دهید این بو در فاضلاب ایجاد شود.

صابون های تبلیغ می شوند که برای شستن ظروف مورد استفاده قرار می گیرند ولی برخی از این صابون ها سبب می شوند که مواد غذایی به اطراف لوله ها بچسبد و پس از مدتی سبب ایجاد بوی بد می شوند و در نهایت شما مجبور هستید که از راهکارهای زیر استفاده نمایید.

نکته) بهترین روش در چنین شرایطی استفاده از جوش شیرین می باشد.

فراموش نکنید این بو زمانی بیشتر می شود که شما در تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی تان عملکرد ضعیفی داشته باشید. اگر این امکان وجود دارد که سرویس بهداشتی تان را به دستگاه های تهویه مجهز کنید حتما یک تهویه مناسب را در نظر بگیرید و همچنین نظافت را جدی بگیرید.

بوی بد فاضلاب(حمام، دستشویی، آشپزخانه)

1) آب- سرکه- جوش شیرین

این روش یکی از ساده ترین روش هاست که به مواد بسیار زیادی نیاز ندارد. تنها کافی است کمی سرکه، جوش شیرین و نصف لیتر آب گرم داشته باشید سپس مراحل زیر را به دقت انجام بدهید.

  • 200 میلی لیتر سرکه را به آب اضافه نمایید
  • سپس صد گرم جوش شیرین را به ترکیب فوق اضافه کنید
  • واکنش شیمیایی به وجود می آید پس سریعا آن را درون فاضلاب بریزید
  • بعد از ن30 دقیقه باید 1 لیتر آب جوش بریزید.

این روش جز ساده ترین ها و البته مقرون به صرفه ترین ها به شمار می رود اما میتواند خیلی راحت شما را از شر بوی بد فاضلاب رها کند. برای بوی بسیار تیز توالت، حمام و آشپزخانه این روش کاربرد دارد.

2)یخ -نمک – لیمو

دستورالعمل دیگری وجود دارد که می تواند در حذف بوی بد آشپزخانه، دستشویی و حمام موثر باشد. برای پس مانده های مواد غذایی که در فاضلاب ها گیر میکنند از یخ و نمک استفاده نمایید. تکه های یخ را به اطراف ریخته و سپس نمک را به درون لوله فاضلاب بریزید و هر چقدر نیاز است آن را تکرار کرده و در پایان مقداری پوست لیمو را به آن اضافه کنید تا بوی مرکبات را بدهد.

3)سرکه سفید – جوش شیرین

همان طور که در اولین روش به شما توصیه کرده ایم استفاده از سرکه و جوش شیرین بسیار موثر است. اول از هر چیزی برای این روش، 1 فنجان جوش شیرین را هنگامی که خشک است داخل فاضلاب بریزید و باید اطمینان حاصل کنید که جدیدا بسته را خریداری کرده اید.

حالا یک ظرف کوچک سرکه سفید را اضافه نمایید که سریعا به فوم شروع میکند. پس از گذشت پانزده دقیقه اندکی آب به سمت پایین سرازیر شده و فراموش نکنید که می تواند با هر گونه بوی بدی در فاضلاب مبارزه کند.

سرکه سفید - جوش شیرین

4)آب – مخمر

یک مخمر نان و آب برای انجام این مرحله نیاز دارید اما قطعا نتیجه ی خوبی از این روش بدست خواهید آورد. یک فنجان آب جوش اماده کرده و یک بسته مخمر به آن اضافه نمایید و اجازه دهید تا حل گردد.

این ترکیب را در فاضلاب بریزید و صبر کنید تا در طول شب به همان شکل بماند. شاید با خودتان فکر کنید که این روش ساده و کم هزینه است ولی هم برای فاضلاب آشپزخانه هم حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

5)خوشبو کننده های خانگی

یکی دیگر از ساده ترین راهکارها استفاده از خوشبوکننده های خانگی است که برای مطبوع کردن سرویس بهداشتی تان می توانید از آن استفاده نمایید. مقداری عطر یا روغن های خوشبوکننده را به همراه آب و اندکی الکل صنعتی برای حمام و دستشویی استفاده کنید. اگر این محلول بوی اندکی از الکل دارد میتوانید از مقداری سرکه استفاده نمایید.
مثل دیگر خوشبو کننده ها این محلول را در محیط اسپری کنید البته در بازار نیز اسپری های اماده نیز وجود دارد که می توانید یکی از آن ها با رایحه مورد علاقه تان خریداری نمایید.

6)استفاده از عطر روی حباب

یکی دیگر از روش های جالب و البته خلاقانه این است که شما مقداری عطر یا ادکلن را روی حباب چراغ اسپری کنید و هر بار پس از روشن کردن چراغ و اندکی داغ شدن ، این رایحه در فضا پیچیده خواهد شد.

7)از نوشابه برای از بردن جرم استفاده کنید

یکی دیگر از روش ها برای از بین جرم ها در دستشویی استفاده از اسید می باشید. شاید برایتان جالب باشد که راحت ترین اسید در دسترس نوشابه های گاز دار هستند که میتوانند با خاصیت اسیدی که دارند مقادیر زیادی از جرم ها را از بین ببرند.

دستشویی و حمام را همیشه تمیز نگه دارید

8)دستشویی و حمام را همیشه تمیز نگه دارید

در صورتی که از روش های فوق استفاده کردید ولی بازهم بوی بدی را استشمام می کنید در نظر داشته باشید که نظافت نقش مهمی داشته است. معمولا دست شویی های که به صورت منظمی تمیز نمی شوند نقش زیادی در تولید کردن بوی های بد داشته است.

همان طور که در راهکارهای فوق مطالعه کردید سرکه سفید در تمیز کردن بسیار تاثیر گذار است. یک دستکش مناسب را انتخاب کنید و در دست کنید سپس چهار پیمانه از سرکه سفید را درون دستشویی بریزید و بعد با وسیله ی خوب عمل تمیز کردن و ضد عفونی کنندگی را انجام بدهید و در صورتی که نیاز بود چندین کار این عملیات را تکرار نمایید.

نکته) یکی از نکات جالبی که شاید کم تر به آن دقت کرده باشید ، توجه به شکستگی ها و ترمیم بندکشی‌های سرویس‌های بهداشتی است. حتما در سریع ترین زمان ممکن اقدام به برطرف کردن این شکستگی ها نمایید که نقش مهمی در پاکیزگی سرویس بهداشتی و زیبایی آن خواهد داشت.

3/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : برای از بین رفتن بوی بد حمام و دستشویی در منزل چکار کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *