خودروهای رنو در ایران با مشکل تامین قطعه روبرو شده اند

خودروهای رنو در ایران

خودروهای رنو در ایران | پس از تحریم ایالات متحده در مرداد ماه که مربوط به صنایع خودروسازی و تامین قطعات خودرو بود، این صنعت در ایران مشکلات عدیده ای روبرو شد و بسیاری از کارخانه ها دیگر قطعاتی به منظور تکمیل خودروهای نیمه کاره ندارند. اکنون این موضوع در خصوص خودروهای کمپانی رنو بسیار مطرح می باشد و به نوعی نشان دهنده تر است.

خودروهای رنو در ایران

به طورکلی تحریم‌ های ایالات متحده آمریکا بر علیه صنعت خودروسازی کشورمان سبب شد که بسیاری از شرکت‌ های خارجی از کشور بیرون بروند. در این میان، کمپانی رنو فرانسه هم از ایران خارج گردید و اکنون امکان تامین قطعات محصولات این کمپانی برای گروه های خودروسازی سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو وجود ندارد. در طول بیش از یک دهه‌ که از حضور کمپانی رنو در ایران در قالب پروژه ای به نام X90 می‌ گذرد، گروه خودرسازی سایپا و پارس خودرو تیراژ بیشتری از محصولات این کمپانی در مقایسه با ایران خودرو را به خود اختصاص داده بودند و قطعا توقعات بیشتری نیز در افراد ایجاد کرده است.

خودروهای رنو در ایران

هم اکنون که تحریم‌ های ایالات متحده بر علیه خودروسازی ایران اجرایی شده است، تامین قطعات از کمپانی رنو امکان‌ پذیر نمی باشد. با این حساب، خودروسازان داخلی عملا امکان تامین قطعات خارجی مربوط به خودروهای خانواده ی تندر 90 و رنو ساندرو را ندارند؛ در این میان، پارس خودرو با میزان تولید و پیش‌ فروش بیشتر محصولات، چالش بزرگ‌ تری با مصرف‌کنندگان این محصولات دارد.

در این میان قائم‌ مقام بخش مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات گروه خودروسازی سایپا هم تاکید نموده است که قابلیت تامین قطعات بعضی از خودروهای پیش‌ فروش خانواده رنو بر اساس خروج این خودروساز از ایران را ندارد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چه کالاهایی را می توان با 1000 تومان خریداری کرد ؟

نظرات در مورد : خودروهای رنو در ایران با مشکل تامین قطعه روبرو شده اند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *