بدهی خودروسازان | پس از اعمال تحریم های ایالات متحده ی آمریکا بر صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران، این صنعت با مشکل بزرگی روبرو شده است و دیگر توانایی ایستادگی در برابر فشارها را ندارد. اکنون خودروسازان باید تلاش کنند تا به تنهایی بسیاریاز قطعات را تهیه نموده و اقدام به تولید خودروهای نیمه کاره نمایند. در عین حال قطعه سازان نیز به دلیل عدم واردات مواد اولیه، توانایی برای تولید قطعات خودروها ندارند.
بدهی خودروسازان
در این شرایط که قطعه سازان دچار مسئله ی کمبود میزان نقدینگی و سرمایه در گردش هستند، بدهی تمامی خودروسازان به قطعه سازان از حدود 15 هزار میلیارد تومان گذشته و به حدود 20 هزار میلیارد تومان رسیده است. دبیر اتاق صنایع همگن قطعه سازی، آرش محبی نژاد، با اشاره به این موضوع که جلسات چند هفته ی گذشته ی به منظور حل مسائل صنایع خودروسازی و قطعه سازی، نتیجه ی خاصی به دنبال نداشته است، گفت که در چند ماه گذشته نسبت به همین مدت زمان مشابه سال قبل قیمت مواد اولیه صنعت قطعه سازی رشد تقریبی سه برابری داشته است:
این موضوع بدین معنا می باشد که در طی شرایط کنونی، میزان نقدینگی قطعه سازان نسبت به سال های گذشته باید 3 برابر گردد اما به علت عدم افزایش قیمت قطعات برابر با نرخ تورم، میزان نقدینگی تمامی این واحدها به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.
محبی نژاد در ادامه ی سخنان خود گفت:
در این شرایط تمامی خودروسازان هم به علت جلوگیری دولت از سیستم واقعی نمودن قیمت خودرو و ضرر دهی، از پرداخت طلب های قطعه سازان ناتوان هستند به طوری که تمامی این مطالبات از حدود 15 هزار میلیارد به حدود 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
مطالب مرتبط
- خودروسازان ملزم به اسقاط خودرو شدند
- رکود شدید صنعت خودروسازی ایران در راه است
- احتمالا شورای رقابت از سیستم قیمت گذاری خودروها کنار گذاشته خواهد شد
- خودروهای رنو در ایران با مشکل تامین قطعه روبرو شده اند
در ادامه با زوم تک همراه باشید …
نظرات در مورد : خودروسازان نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند