خمیازه طولانی تر به معنای مغز بزرگتر است؟

به گزارش دانشمندان، خمیازه بزرگتر فعالیت مغز را ترویج داده و موجب رشد دیگر بخش های آن می شود.

به گفته “اندرو گالوپ”، روانشناس دانشگاه ایالتی نیویورک و تیم او از روی متوسط مدت زمان خمیازه می توان وزن مغز و تعداد نورون های بیرونی آن را پیش بینی کرد.

از آنجا که بزرگی این پاسخ به احتمال زیاد مرتبط با درجه تغییر فیزیولوژی عصبی (نوروفیزیولوژی) می باشد، فرض ما بر این است تنوع در مدت زمان خمیازه با تفاوت در زمینه عصبی مرتبط است.

با توجه به تحقیقات در دسترس میانگین و واریانس مدت زمان خمیازه در پستانداران به جهت سنگین بودن وزن مغز و تعداد نورون های موجود بیشتر است.

گالوپ در گزارش خود می گوید به همین دلیل است که پستانداران نسبت به دیگر موجودات تمایل بیشتری برای کشیدن یک خمیازه طولانی دارند.

captureگزارش مذکور حاصل نتیجه گیری در 109 نمونه گیری مجزا از 19 گونه مختلف اعم از انسان ها، میمون ها، فیل های آفریقایی و موش ها می باشد.

اثر خمیازه کشیدن بر روی مغز

cap4tureدر سال 2007 موسسه گالوپ یک نظریه ارائه داد که می گفت باز کردن فک و گرفتن هوای سرد یک نوع راه اندازی جدید برای مغز جانداران محسوب می شود.

خمیازه کشیدن به سادگی با جایگزین کردن خون گرم در خون سرد از قلب و دادن حرارت به محیط بازدم باعث افزارش جریان خون در مغز می شود.

6تنها یک سوال است که هنوز بی پاسخ باقی مانده است: “اگر شما نسبت به شخص دیگری خمیازه طولانی تری بکشید به این معناست که مغز بزرگتری نسبت به دیگری دارید؟” گالوپ در پاسخ به این سوال می گوید: “تنها همین سوال تجربی بی پاسخ مانده است.” که با ادامه تحقیقات پاسخ داده می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خمیازه طولانی تر به معنای مغز بزرگتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *