حمایت جدی صدا و سیما از پیام رسان های داخلی

پیام رسان های داخلی

این روزها در فضای مجازی و میان کاربران ایرانی پیام رسان های خارجی نظیر تلگرام و واتساپ چالش بسیار عظیمی برخواسته است که هنوز هیچ تاییدیه ای برای استفاده از پیام رسان های داخلی نظیر سروش و آی گپ، از سوی کاربران اعلام نشده است. در این میان صدا و سیما از سال گذشته حمایت رسمی خود را از پیام رسان های داخلی آغاز کرده است و این بار استفاده از پیام رسان های خارجی برای کارمندان این سازمان را به طور کامل ممنوع کرده است.

صدا و سیما با برنامه ریزی هایی که انجام داده است از سال گذشته تصمیم گرفته است استفاده از پیام رسان های داخلی را برای کاربران تعریف نماید. به دلیل همین موضوع، فرهنگ سازی را از کارمندان خود آغاز کرده است و تمامی پرسنل اداری، خبری و تولیدی خود را به استفاده از پیام رسان های داخلی علی الخصوص پیام رسان سروش ملزم نموده است و از این به بعد با بخشنامه ای که امروز دکتر علی عسکری صادر نمودند این موضوع به مرحله ی نهایی خود رسید و استفاده از هرگونه پیام رسان خارجی بویژه تلگرام در رسانه ی ملی ممنوع شد.

رییس سازمان رسانه ی ملی در این بخشنامه بر این موضوع تاکید نمود که باید از تمامی پیام رسان های داخلی حمایت صورت بگیرد و مسئولان نیز موظف هستند از کسب و کارهایی که در پیام رسان های داخلی شروع به فعالیت می کنند، حمایت نموده و تسهیلات ویژه ای در اختیار آن ها قرار دهند.

اگر اخبار مربوط به پیام رسان های داخلی را دنبال کرده باشید، قطعا می دانید که بسیاری از کاربران استفاده از این پیام رسان ها را اشتباه می دانند و قصد ندارند از آن ها استفاده نمایند؛ زیرا معتقدند که این پیام رسان ها امنیت چندان بالایی ندارند و باید از لحاظ امنیتی مورد توجه قرار بگیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حمایت جدی صدا و سیما از پیام رسان های داخلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *