چگونه حجم عکس را کم کنیم؟

حجم عکس

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید عکسی را در وبسایت آپلود نمایید ولی به دلیل بالا بودن حجم عکس با خطاهایی مبنی بر اینکه “عکس شما باید با حداکثر 200 مگابایت باشد” مواجه شده اید. برخی معتقدند که کاهش حجم عکس به معنای کاهش کیفیت آن می باشد ولی این موضوع اصلا درست نیست و همیشه لزوما کاهش عکس به معنای کاهش کیفیت نمی باشد. در این بخش تصمیم گرفتیم که روش کاهش آسان حجم عکس را برای شما شرح دهیم، با ما در ادامه همراه باشید.

کاهش حجم تصاویر با نرم افزار Paint در ویندوز

یکی از نرم افزارهایی که به طور پیش فرض در تمامی ویندوزها وجود دارد، نرم افزار Paint می باشد که برای تغییر حجم تصاویر می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که به راحتی ابعاد تصاویر با فرمت های گوناگون را تغییر دهید و از آن ها به راحتی استفاده نمایید.

برای انجام این کار در ابتدا باید بر روی فایل تصویر مورد نظر راست کلیک نمایید و بر روی گزینه ی Open With کلیک کرده و سپس نرم افزار Paint را برای اجرای عکس انتخاب نمایید. سپس از داخل نرم افزار تب Home را انتخاب نموده و بر روی گزینه ی Resize کلیک کنید. در صفحه ای که برای شما نشان داده می شود امکان تغییر سایز بر حسب پیکسل و درصد وجود دارد که بهتر است Pixel استفاده نمایید. هم اکنون ابعاد مورد نظر را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید و در آخر تصویر خود را Save نمایید.

کاهش حجم تصاویر در گوشی های اندروید

یکی از مسائلی که کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه هستند، زیاد بودن حجم تصاویر می باشد که در زمان عکسبرداری با دوربین گوشی های خود از آن استفاده می نمایند. به همین دلیل با کاهش ابعاد تصاویر می توانید به راحتی حجم عکس آن ها را کاهش دهید، بدون اینکه کیفیت تصاویر کاهش یابد. از نرم افزارهایی که برای کاهش حجم عکس در اندروید وجود دارد می توان به Photo Compress و Reduce Photo Size اشاره کرد که می توانید به صورت رایگان از Google Play دانلود نمایید.

کاهش حجم تصاویر در گوشی های آیفون

در سیستم عامل iOS می توانید به راحتی از اپلیکیشن های Photo compress و Photo Shrinker استفاده نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه حجم عکس را کم کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *