حالت تاریک (Dark Mode) در آینده ای نزدیک به مرورگر گوگل کروم خواهد آمد

حالت تاریک (Dark Mode)

کمپانی گوگل تصمیم دارد تا تغییراتی اساسی در پلتفرم نرم افزارهای خود ایجاد نماید که این تغییرات می تواند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نماید. یکی از حالت هایی که بسیاری از کاربران به آن علاقه ی زیادی نشان داده اند حالت تاریک (Dark Mode) در نرم افزارهای مختلف می باشد. با استفاده از حالت Drak Mode کاربران می توانند به راحتی در نورهای کم به انجام امور خود بپردازند.

مرورگر گوگل کروم

تقریبا سه هفته ی قبل بود که کمپانی گوگل اعلام کرد قصد دارد بر روی حالت تاریک (Dark Mode) مرورگر کروم در سیستم عامل مک نسخه ی موهاوی فعالیت خود را آغاز نماید. بر اساس این موضوع، انتظار داریم که کار بر روی این ویژگی به صورت همزمان برای نسخه ی ویندوزی این مرورگر نیز آغاز شده باشد که بر اساس مطالب منتشر شده در منابع خبری خوشبختانه این موضوع رخ داده است.

بر اساس گزارش ها، یکی از مهندسان ارشد کمپانی گوگل و اعضای تیم کرومیوم به نام Peter Kasting در طی مصاحبه‌ ای با سایت های خبری آغاز فرآیند توسعه ی حالت Dark Mode برای نسخه ی ویندوز مرورگر را خاطر نشان نموده است. بر اساس گفته های ایشان فعالیت بر روی حالت مذکور برای نسخه ویندوز کروم آغاز گردیده و توصیه شده است که تا زمان انتشار این ویژگی کاربران می توانند از تم‌ های Dark که به عنوان افزونه‌ ها در این مرورگر ارائه شده اند، استفاده نمایند. Kasting در پاسخ به این پرسش که آیا همین ویژگی برای نسخه ی موبایل نیز در دست توسعه قرار دارد اظهار بی‌ اطلاعی نموده و بیان کرد که تیم توسعه ی اپلیکیشن های موبایلی به طور کاملا مستقل از تیم توسعه ی نسخه ی دسکتاپ عمل می نمایند.

حالت تاریک (Dark Mode)

لازم به ذکر است که این فرد مدتی قبل با انتشار یک گزارش از وجود باگ در نسخه ویندوز مرورگر گوگل کروم، از عدم Dark Mode در این مرورگر انتقاد کرده بود. بر اساس گفته های ایشان هم اکنون بدون حضور چنین ویژگی تنها راه شبیه‌ سازی آن تعویض تم ویندوز به حالت تاریک و بهره مندی از مرورگر در حالت Incognito می باشد. هم اکنون زمان انتشار این ویژگی برای این مرورگر محبوب تعیین نشده است ولی پیش‌بینی می گردد که تا زمان انتشار این قابلیت آنقدرها باقی نمانده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: mspoweruser

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حالت تاریک (Dark Mode) در آینده ای نزدیک به مرورگر گوگل کروم خواهد آمد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *