جریان نفتکش ایرانی چه بود؟

جریان نفتکش ایرانی چه بود؟

جریان نفتکش ایرانی چه بود ؟ | نفتکش ایرانی چه شد | جان باختگان نفتکش ایرانی : یکی از مسائلی این روزها در اخبار زیاد می شنوید، موضوع نفکش ایرانی است که با 60 میلیون دلار محموله به سمت کره ی جنوبی در حال حرکت بود ولی با یک کشتی باری چینی در آب های این کشور برخورد کرد و تمامی خدمه های کشتی چینی نجات یافتند اما 32 خدمه ی کشتی نفتکش سانچی اصلا معلوم نیست که چه شده اند؟! تنها نشانه ای که وجود دارد این است که یکی از قتیق های نجات این کشتی از آن جدا شده اند! به همین دلیل چینی ها نیز به این مسئله بسیار اهمیت داده اند و می خواهند تکلیف آن را مشخص نمایند.

جزئیات خبرها در مورد نفتکش ایرانی

بسیاری از خانواده های خدمه ی این کشتی ایرانی هم اکنون نگران جان عزیزان خود که در آن کشتی فعالیت می کردند، بودند ولی چون که میزان آتش سوزی در این نفتکش بسیار بالا بود، هیچ یک از گروه های امداد نمی توانستند وارد کشتی گردند اما اکنون گویا آتش این نفتکش فروکش نموده و راه امیدی برای ورد به آن وجود دارد تا ببینیم خدمه ی این نفتکش چه اتفاقی برایشان رخ داده است؟!

مسئول کمیته ی ویژه ی رسیدگی به این حادثه امروز با سفیر ژاپن در این خصوص ملاقاتی انجام داد و در این ملاقات گفت: “پیگیری ها و عملیات شدیدا در حال پیگیری است و زمانی که دمایکشتی کاهش یابد سریعا نیروهای تجسس وارد کشتی خواهند شد.”

جریان نفتکش ایرانی چه بود ؟ | نفتکش ایرانی چه شد | جان باختگان نفتکش ایرانی

ایشان در ادامه ی صحبت های خود اعلام نمودند که کمی آتش این نفتکش تحت کنترل در آمده است و به محض این که دمای کشتی به ما اجاره دهد با استفاده از هلی برد بر روی عرشه ی کشتی نیروها را مستقر خواهیم کرد و عملیات تجسس آغاز خواهد شد. از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، سیروس کیان ارثی، مستقیما به محل آتش سوزی این نفتکش سفر کرده و در این خصوص اعلام کرد که احتمالا تا فردا آتش این کشتی فروش خواهد نمود و سریعا فوم به صورت مستقیم روی آتش قرار خواهد گرفت و امیدواریم که دیگر چنین مسائلی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید  نفتکش های غول پیکر دنیا

بسیاری از مسئولین در این چند مدت با خانواده های این دریانوردان دیدار نموده اند و پای صحبت آن ها نشسته اند تا از درخواست و نیازهای آن ها مطلع گردند. از سوی دیگر سفیر ایران در انگلیس در حال مذاکره با سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) می باشد و در تلاش است که روند اطفای حریق این نفتکش را با کمک آن ها سریع تر نماید. معاون امور دریایی سازمان بنادر در این خصوص گفت عملیات اصلی مهار آتش بامداد امروز با حضور نیروهای تجسس و آتش خوارهای ژاپنی آغاز شد.

افسر دوم این نفتکش ایرانی حسین جهانی هل آبادی نام دارد که با همسر خود در نفتکش انچی حضور داشتند. آن ها از جزیره ی خارک سوار بر این نفتکش شدند و اکنون خانواده ی این زوج پشم انتظار خبری از این نفتکش می باشند.

آیا امیدی به بازگشت خدمه ی این نفتکش وجود دارد؟!

یکی از موضوعاتی که برای افراد این روزها مهم می باشد، این است که آیا خدمه ی نفتکش سانچی دوباره باز می گردند؟ این مسئله در حالی است که تمامی خانواده های این دریانوردان چشم انتظار عزیزان خود می باشند و پس از گذشت 6 روز هنوز خبر از آن ها نیامده است و قطعا این مسئله بسیار عذاب آور می باشد. در این خصوص باید بگوییم، تا زمانی که نیروهای تجسس امکان ورود و بررسی تمام قسمت های کشتی را نداشته باشند، چیزی نمی توان گفت، زیرا از سوی دیگر با نبود یک قایق نجات برخی از افراد به این مسئله نیز فکر می کنند شاید خدمه ی این کشتی با متوجه شدن این اتفاق سریعا خود را از محل حادثه دور کرده باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جریان نفتکش ایرانی چه بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *