ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟!

ثروتمندترین

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟! : اخیرا لیستی از ثروتمند ترین افراد جهان در سال 2018 منتشر شده است که در بین 20 نفر اول جهان، 8 نفر از این افراد در حوزه ی آی تی و کامپیوتر فعالیت می کردند. بر اساس لیست منتظر شده جف بزوس، رئیس کمپانی آمازون توانسته است با 112 میلیارد دلار سرمایه از مرز صد هزار دلاری گذشته و در سال 2018 رتبه ی اول را به خود اختصاص دهد. در ادامه لیست 20 فرد ثروتمند جهان را برایتان شرح خواهیم داد؛ در ادامه با زوم تک همراه باشید.

ثروتمندترین اشخاص جهان در سال 2018

1.جف بزوس

جف بزوس، مدیرعامل کمپانی آمازون و یکی از بزرگترین کار آفرینان و سرمایه گذاران آمریکایی است که توانست در سال جاری میلادی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد. سال 2018 بیش از هر سالی برای موسس کمپانی آمازون سال بسیار خوبی بوده است زیرا ثروت او تاکنون افزایش زیادی داشته است و سهان شرکت وی در سال گذشته ی میلادی از 846 دلار به 1523 دلار در ماه مارس سال جاری میلادی رسیده است که این آمار حاکی از رشد 2 برابری می باشد. از جایی که بزوس تنها 16 درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد و با این حال دارایی های ایشان در طی یک سال دارایی او 39.2 میلیارد دلار افزایش داشته است که به عنوان بیشترین میزان افزایش برای دارایی یک فرد می باشد. مجموع دارایی های جف بزوس 112 میلیارد دلار اعلام شده است.

2.بیل گیتس

ثروتمندترین

بیل گیتس، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان، بازرگان، سرمایه دار، کار آفرین و نیکوکاران و میدارن ارشد آمریکایی می باشد نا ماه مارس سال 2017 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد البته اکنون نیز به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در سال 2018 شناخته می شود و دارایی او 90 میلیارد دلار اعلام شده است.

3. وارن بافت

ثروتمندترین

وارن بافت نیز یکی از افراد ثروتمند در رده ی سوم در سال 2018 می باشد. بافت یکی از کار آفرینان، سرمایه گزاران و نیکوکاران آمریکایی است که تاکنون توانسته است به عنوان موفق ترین سرمایه گذار دست یابد. وارن هم اکنون مدیر عامل اجرایی و به عنوان رئیس هیئت مدیره ی شرکت برکشایر هاتاوی می باشد که دارایی وی 84 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

4. برنا آرنو

ثروتمندترین

اگر در لیست ثروتمند ترین افراد سال 2017 جستجویی انجام دهید خواهید دید که نام برنا آرنو در رتبه ی 13 ام این لیست قرار داشته است که در سال جاری در رده ی چهارم قرار گرفته است. آرنو تاجر کار آفرین و کلکسیونر معروف آثار هنری فرانسوی می باشد که توانسته است با کسب دارایی های بیشتر در سال گذشته به عنوان چهارمین نفر از لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال جاری قرار بگیرد. دارایی این فرد اکنون 72.2 میلیارد دلار اعلام شده است.

5. مارک زاکربرگ

ثروتمندترین

مارک الیوت زاکربرگ در 14 مه 1984 متولد شده است؛ زاکربرگ موسس شبکه ی اجتماعی فیسبوک و برنامه نویس کامپیوتر می باشد که دارایی مارک 71 میلیارد دلار اعلام شده است.

6. آمانسیو اورتگا

ثروتمندترین

اورتگا یکی از تاجران اسپانیایی و فعالان عرصه ی مدلینگ و موسس شرکت ایندیتکس می باشد. آمانسیو به عنوان ثروتمند ترین فرد اسپانیا شناخته شده است که مالک و موسس فروشگاه های برشکا، زارا، پول اندبر، ماسیمو دوتی و چندین برند و خرده فروشی های پوشاک می باشد که توانسته است در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار بگیرد و دارایی وی 70 میلیارد دلار اعلام شده است.

7. کارلوس اسلیم

ثروتمندترین

اسلیم یکی از کارآفرینان، سرمایه گذاران و بازرگانان مکزیکی و لبنانی تبار می باشد که توانسته است از سال 2007 در لیست افراد ثروتمند جهان قرار بگیرد. ایشان مالک شرکت های گروپو گارسو، تلمکس، آمریکا موویل، تل سل و سانبورنز می باشد که دارایی وی 67.1 دلار اعلام شده است.

8. چارلز کوک (رده ی مشترک)

ثروتمندترین

چارلز جی کوک کارآفرین، تاجر نیکوکار آمریکایی می باشد که توانسته است در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 قرار بگیرد و ایشان یکی از دو مالک و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بخش اجرایی شرکت صنایع کوک می باشد و برادر ایشان یعنی دیوید کوک به عنوان نایب رئیس بخش اجرائیات این شرکت است. دارایی چارلز 60 میلیارد دلار اعلام شده است.

9. دیوید کوک (رده مشترک)

ثروتمندترین

شرکت صنایع کوک به عنوان دومین شرکت خصوصی یزرگ در دنیا می باشد که سالانه 100 میلیارد دلار از هر محصولی، از کود گرفته تا نوع خاصی از فنجان های کاغذی و بیودیزل به فروش می رساند. دیوید و چارلز هر دو در این لیست قرار دارند و دیوید نیز همانند برادرش دارایی برابر با 60 میلیارد دلار دارد.

10. لری الیسون

ثروتمندترین

لارنس ژوزف الیسون، یکی از مدیرعاملان و بنیان گذاران کمپانی اوراکل، یکی از شرکت های فعال در زمینه ی نرم افزارهای پایگاه داده می باشد و دارایی او 58.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

11. مایکل روبنس بلومبرگ

ثروتمندترین

یکی از ابرتاجران، سیاستمداران و نیکوکاران آمریکایی مایکل بلومبرگ می باشد که از ژانویه ی 2002 سه  دوره به عنوان 100امین شهردار نیویورک فعالیت نمود. بلومبرگ به عنوان مدیرعامل اجرایی، موسس و مالک بلومبرگ ال پی. یکی از شرکت های داده های مالی جهانی و رسانه ای می باشد که نام مایکل را یدک می کشد و به دلیل سیستم کامپیوتری فوق العاده ی ترمینال بلومبرگ از سوی بسیاری از سرمایه داران جهان مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مشهور شده است. دارایی بلومبرگ 50 میلیارد دلار اعلام شده است.

12. لری پیچ

ثروتمندترین

بنیانگذاران موتور جستجوگر گوگل، لورنس لری پیج و سرگئی برین، می باشند که در سال 2013 دارایی پیج حدود  23 میلیارد دلار تخمین زده شد و همین موضوع سبب شد تا در لیست ثروتمندان آمریکا قرار بگیرد. دارایی لری 48.8 میلیارد دلار می باشد.

13. سرگئی برین

ثروتمندترین

سِرگِئی میخایلوویچ برین، به عنوان یکی از کار آفرین های آمریکایی متولد روسیه می باشد که با همکاری لری پیج شرکت گوگل را بنیان گذاری کرد و توانست در لیست ثروتمندان جهان در سال 2018 قرار گرفت. برین هم اکنون مدیرعامل بخش تکنولوژی شرکت گوگل می باشد و این ثروتمند جهان دارایی برابر با 47.5 میلیارد دلار دارد.

14. جیم والتون

ثروتمندترین

جیمز کار والتون به عنوان جوانترین پس بنیانگذار شرکت وال مارت، سام والتون می باشد که هم اکنون رئیس هیئت مدیره ی آروست بانک است و دارایی وی 46.4 میلیارد دلار اعلام گردید.

15. راب والتون

ثروتمندترین

یکی دیگر از اعضای خانواده ی والتون، ساموئل رابسون والتون می باشد که به عنوان بزرگترین فرزند سام والتون و هلن والتون بنیانگذار وال مارت می باشد. شرکت وال مارت نیز به عنوان بزرگترین خرده فروشی حهان می باشد که راب والتون هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره ی وال مارت فعالیت می نماید و دارایی وی 46.2 میلیارد دلار اعلام شده است.

16. آلیس والتون

ثروتمندترین

یکی از ثروتمندترین زنان تاریخ نیز از خانواده ی والتون می باشد که آلیس والتون تاجر و نیکوکار آمریکایی است که با دارایی میلیاردی خود توانسته است در لیست پولدار ترین افراد جهان در سال 2018 قرار بگیرد. آلیس والتون نیز یکی از اعضای هیئت مدیره ی وال مارت می باشد که دارایی او 46 میلیارد دلار تخیمن زده شده است.

17. ما هواتنگ

ثروتمندترین

یکی از کارآفرینان ، سرمایه داران و مدیران ارشد اجرایی هنگ کنگ چین ما هواتنگ می باشد که در سال 1998 شرکت تنسنت را تاسیس کرد و هم اکنون مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره ی این شرکت می باشد و دارایی وی 45.3 میلیارد دلار اعلام شده است.

18. فرانکوییس بتانکور

ثروتمندترین

دختر لیلیان بتانکور فرانکوییس نام دارد که لیلیان بتانکور در سن 94 سالگی در تاریخ 21 سپتامبر 2017 در پاریس در گذشت و دختر ایشان با ارث و میراثی که به وی رسید در لیست ثروتمندترین افراد 2018 قرار دارد. لیلیان هنریت شارلوت بتانکور به عنوان یکی از بازرگانان، کارآفرینان و نیکوکاران فرانسه به شمار می رفت و به عنوان مالک اصلی و سهام دار شرکت لوازم آرایشی لورئال پاریس به حساب می آمد و دارای وی 42.2 میلیارد دلار اعلام شده است.

19. موکش آمبانی

ثروتمندترین

مدیر ارشد اجرایی، سرمایه دار، کار آفرین و بازرگان هندی موکش آمبانی است که به عنوان مدیرعامل و مالک بیشترین میزان سهام شرکت ریلاینس می باشد. دارایی موکش 40 میلارد دلار اعلام شده است.

20. جک ما

ثروتمندترین

صنعت گر، میدر ارشد اجرایی و کارآفرین چینی می باشد که در سال 1999 گروه علی بابا را تاسیس نمود و هم اکنون به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره ی علی بابا می باشد. دارایی جک 39 میلیارد دلار اعلام شده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *