کارت گرافیک های AMD در سال 2019 به تکنولوژی ردیاب پرتوهای نوری تجهیز خواهند شد

تکنولوژی ردیاب پرتوهای نوری

یکی از کمپانی های معروف و محبوب دنیا در زمینه ی تولید کارت های گرافیکی، کمپانی AMD می باشد که تا به امروز کارت های گرافیکی قدرتمند بسیاری را به بازار عرضه نموده است. در این میان بسیاری از افراد در نظر دارند که در تولید این کارت های گرافیکی نطیر پردازنده های کمپانی کوالکام تغییرات قابل رویتی اعمال گردد و بتوانند کیفیت بیشتری را ارائه دهند.

کارت گرافیک های AMD

مدتی قبل کمپانی انویدیا (Nvidia) با رونمایی از قابلیت ردیابی پرتوهای نوری در سایت های خبری و همچنین در گرافیک بازی‌ ها غوغایی به پا کرد و اکنون گویا کمپانی AMD نیز تصمیم دارد تا با استفاده از این فناوری در کارت های گرافیکی بعدی خود جنجالی به پا کند. در این خصوص باید بگوییم که فناوری ردیابی پرتوهای نوری یا Ray Tracing شکل گیری همزمان Real-Time نور و همچنین قرارگیری افکت های سینمایی را تحقق می بخشد. علاوه بر این تکنولوژی، کمپانی AMD تصمیم دارد تا با استفاده از معماری طراحی 7 نانومتری، به قدرتی که به منظور رقابت با کارت‌ های گرافیکی جدید کمپانی انویدیا لازم است، برسد. همچنین در طول سال 2019 میلادی باید منتظر عرضه ی کارت‌ های گرافیک جدید این کمپانی با پشتیبانی از حافظه‌ های GDDR6 و HBM2 باشیم.

تکنولوژی ردیاب پرتوهای نوری

تا به امروز مدیران کمپانی AMD به دفعات به این نکته اشاره نموده بودند که وقتی به قابلیت استفاده از ردیابی پرتوهای نوری در تمامی مدل‌ های کارت‌ های گرافیک‌، هم مدل های گران قیمت و هم مدل‌ های اقتصادی، نرسند از آن استفاده نخواهند کرد و تا آن هنگام به منظور آماده شدن بازار برای پذیرا بودن این فناوری جدید منتظر می مانند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: digitaltrends

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کارت گرافیک های AMD در سال 2019 به تکنولوژی ردیاب پرتوهای نوری تجهیز خواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *