تمامی کامیون ها و تریلرها باید گارد ایمنی نصب کنند

گارد ایمنی

گارد ایمنی کامیون ها و تریلرها | یکی از مواردی که این روزها در جاده های کشور کشته ی زیادی می دهد، تصادفات خودرویی و به خصوص خودرو به وسایل نقلیه ی سنگین نظیر کامیون ها و تریلرها می باشد که در دم تمامی افراد در این تصادفات جان خود را از دست می دهند. دلیل این موضوع نیز رفتن وسایل نقلیه ی سنگین بر روی خودروهای سواری می باشد. این تصادفات کشنده و خطرناک سبب شده است که دولت به فکر این باشد که به نوعی از تصادفات ناشی از این موضوع جلوگیری نماید.

گارد ایمنی کامیون ها و تریلرها

اساسا تصادفات رانندگی یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر ایرانیان در چند دهه ی اخیر می باشد؛ دلیلی که تاثیر اقتصادی و معنوی آن حتی بعضی از مواقع با دوران هشت سال دفاع مقدس مقایسه می گردد! در همین خصوص کمیسیون ایمنی راه‌ ها مصوبه ای به منظور کاهش تلفات حوادث جاده‌ ای، تنظیم نموده است که بر اساس این مصوبه تمامی کامیون‌ ها و تریلرها موظف هستند که گارد ایمنی جلو، انتها و حاشیه ‌ای نصب نمایند.

گارد ایمنی

این قانون با این هدف تصویب گردید که در زمان وقوع تصادفات، خودروهای سواری به زیر خودروهای سنگین نروند. این مسئله در خصوص خودروهای جدیدی که اخیرا شماره گذاری می‌ گردند، رعایت می شود؛ ولی مشکل، تریلرهای قدیمی و شماره گذاری شده ای که پیشتر این کار را کرده اند می باشد. در طی این جلسه که اخیرا کمیسیون ایمنی راه ها برگزار نمود، دوباره تاکید شد که این ناهماهنگی در شماره گذاری، هرچه سریعتر باید مرتفع گردد.

تمامی خودروهایی که به علت ارتفاع زیاد سپرها از سطح زمین و تکنولوژی قدیمی ساخت شده اند، به آن ها پسوند نظامی اطلاق می گردد. تردد تریلرهای قدیمی و فرسوده در معادن و در حاشیه شهرها زیاد می باشد و لازم است تا خودروهای مربوط به این موضوع، مانند وزارت صنعت و نیروی انتظامی سختگیری بیشتری در انجام این قانون داشته باشند تا شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای و تصادفات این چنینی باشیم. این مسئله یک گام بلند در بحث ارتقای ایمنی راه ها می باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تمامی کامیون ها و تریلرها باید گارد ایمنی نصب کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *