تعرفه واردات لپ تاپ کاهش خواهد داشت

تعرفه واردات لپ تاپ

رئیس کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای در یک نشست خبری در خصوص موافق دولت بر کاهش 15 به 5 درصدی واردات لپ تاپ خبر داد و تنها در خصوص عنوان کرد که اکنون منتظر تصویب هیات دولت می باشد تا این طرح به طور صد در صدی اجرایی شود. یکی از مسائلی که شاید باعث افزایش میزان کالاهای قاچاق شده است، مسئله ی تعرفه ی بالای واردات لپ تاپ بوده است.

سیامک غنیمی فر با بیان این موضوع که این مسئله با درخواست های نظام صنفی رایانه ای از وزیر ارتباطات صورت پذیرفته است، وزارت صنعت و معدن و تجارت تصمیم به کاهش قیمت واردات لپ تاپ که چهارسال پیش از 5 درصد به 15 درصد رسیده بود، گرفته شد و دوباره قرار است تعرفه ی کاهش یافته و به 5 درصد برسد. در ادامه ی صحبت های خود افزود: 80 درصد اقدامات در این خصوص صورت پذیرفته است و قرار است در روزهای آینده به تصویب هیات دولت برسد تا در سال 97 این طرح به طور رسمی آغاز گردد.

در صورتی که این طرح مورد تصویت هیات دولت قرار بگیرد و مراحل اداری آن انجام بپذیرد، این تعرفه حدود چهار الی پنج ماه بعد بر روی کالاها اعمال می شود و واردات لپ تاپ با تعرفه ی 5 درصدی صورت می پذیرد. اگر از جنبه های دیگر به تایید این طرح نگاه کنیم، خواهیم دید که در صورت اجرایی شدن آن رقابتی میان وارد کنندگان و قاچاقچیان صورت خواهد پذیرفت ولی افراد نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشند زیرا تنها مسئله ی مهم در این خصوص این است که مصرف کننده کالایی با خدمات پشتیبانی با کیفیت تر دریافت خواهد کرد و حتی ممکن است برخی از برندها که در ایران فروشگاه های رسمی برای عرضه و خدمات رسانی ندارند، وارد کشور شده و خدمات خود را به طور مستقیم ارائه نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعرفه واردات لپ تاپ کاهش خواهد داشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *