تشخیص سکته قلبی از طریق هوش مصنوعی کمپانی گوگل

هوش مصنوعی

افراد حرفه ای و متخصصان موجود در کمپانی بزرگ گوگل و یکی از شرکت های فرعی واسطه به این غول تکنولوژی که در بخش تجهیزات و تکنولوژی های سلامت‌ محور کار می کنند الگوریتم جدیدی را برای هوش مصنوعی این کمپانی پیشتاز در عرصه ی تکنولوژی طراحی و توسعه داده اند که از راه آنالیز و یادگیری مکانیکی امکان ابتلا به بیماری های قلبی را ارزیابی و سنجش می کند. بر طبق شایعات و اخبار جدید پیرامون این محصول هوش مصنوعی کمپانی، حتی قادر است تا احتمال سکته قلبی را در افراد مستعد با دقتی بی نظیر و بالا پیش بینی کند!

این سیستم اسمارت و کاملا هوشمند قادر است تا از راه اسکن و آنالیز بخش های پشتی چشم بیماران و افراد مستعد بیماری، اطلاعات و جزئیات کلیدی و مهمی از قبیل سن مددجو، فشار خون مددجو و همچنین وضعیت مصرف سیگار را به آسانی استخراج کند. این الگوریتم نرم افزاری تازه ی کمپانی محبوب گوگل، مثل دیگر روش ها و تجهیزات فعلی که مورد استفاده پزشکان قرار دارد، می تواند خطر مبتلا شدن به امراض و بیماری های قلبی و حتی عروقی را برای اولین بار و به سادگی پیش بینی کند که یکی از مهمترین آن ها سکته قلبی یا همان انفارکتوس میوکارد است.

هوش مصنوعی

این سیستم و هوش مصنوعی جدید به این علت که هیچ نیازی به آزمایش های خون ندارد کار و سرعت عمل پزشکان را برای تشخیص عامل های خطر آفرین قلبی و عروقی بسیار راحت تر و سریع تر می کند. مقاله مربوط به معرفی این تکنولوژی و روش جدید، امروز در قسمت مهندسی بیو پزشکی مجله معتبر نیچر (Nature) به طور کاملا رسمی انتشار یافت.

تیم بزرگ تحقیقاتی کمپانی محبوب گوگل و شرکت فرعی وابسطه به آن، یعنی شرکت Verily، برای تجهیز کردن این هوش مصنوعی جدید از یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های  پزشکی سی صد هزار بیمار گوناگون که دارای مشکلات قلبی بودند استفاده کردند. این داده ها و اطلاعات علاوه بر اسکن های متعدد قرنیه و قسمت های پشتی چشم شامل داده ها و جزئیات عمومی بیماران بوده است. محققان این کمپانی ها همچنین از سیستم شبکه عصبی جهت تجزیه و تحلیل و همچنین استخراج منطقی و معقول الگو های معنا دار استفاده کردند و علائم های تاثیر گذار در بیماری های قلبی از جمله فشار بالای خون و دیگر علائم را به هوش مصنوعی جدید کمپانی گوگل آموزش داده شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص سکته قلبی از طریق هوش مصنوعی کمپانی گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *