ترفندهای استفاده از مک بوک اپل

مک بوک اپل

کمپانی آمریکایی اپل یکی از کمپانی های محبوب در سراسر دنیا می باشد که علاوه بر تولید گوشی های آیفون، لپ تاپ نیز تولید می نماید که همگان با نام مک بوک می شناسند. اساسا دلیل این نام گذاری به علت حضور سیستم عامل مکینتاش می باشد که سبب شده است نام نوت بوک به مک بوک تغییر پیدا کند. با تمامی این تفاسیر با اینکه قیمت مک بوک های کمپانی اپل کمی بالاست ولی محبوبیت بسیار بالایی در دنیا دارد و کارایی آن برای بسیاری از افراد زیاد است. در ادامه تصمیم داریم ترفندهای کاربردی این لپ تاپ ها را برایتان شرح دهیم.

 

نحوه کات کردن اسکرین شات در مک بوک اپل

در صورتی که تصمیم دارید قسمتی از اسکرین شات را در مک بوک خود ذخیره سازی نمایید می توانید دکمه های ترکیبی Cmd + Shift + 4 را به طور همزمان نگاه دارید که با انجام این کار کرسر به صورت ضربدر نمایش داده می شود، در همین زمان باید قسمت های موردنظرتان را انتخاب نموده و دست خود را از روی موس بردارید تا اسکرین شات مورد نظر شما ذخیره گردد.

مک بوک اپل

نحوه پنهان کردن داک در مک بوک اپل

در صورتی که داک مکینتاش خیلی دم دست به نظر می رسد می توانید با نگاه داشتن کلیدهای ترکیبی Cmd + Option + D این قسمت را پنهان نمایید و هر زمان که خواستید دوباره نمایان گردد می توانید همین روش را تکرار کنید.

 

نحوه invert کردن رنگ های نمایشگر در مک بوک اپل

در صورتی که از سیستم عامل Mac OS X Lion و یا نسخه های قدیمی استفاده می کنید می توانید با نگاه داشتن کلیدهای ترکیبی Cmd + Option + Ctrl + 8 رنگ نمایشگر مک بوک خود را invert و revert  نمایید تا بتوانید تصویری بهتر دریافت کنید.

 

امکان مدیریت تب Quick در مک بوک اپل

در صورتی که نرم افزارهای بسیاری در مک بوک شما در حال اجرا شدن می باشد و قصد دارید تعدادی از آن ها را ببندید می توانید دکمه ی Cmd را نگاه داشته و با استفاده از دکمه ی Tab میان نرم افزارها جابجا گردید و به منظور بستن نرم افزار دکمه ی Q را فشار دهید. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که برای مینیمایز کردن نرم افزارها می توانید به جای دکمه ی Q از دکمه H استفاده نمایید.

مک بوک اپل

نحوه گروه بندی فایل های یک فولدر در مک بوک اپل

افرادی که دسکتاپ مک بوک آن ها بسیار شلوغ و بهم ریخته است می توانند با استفاده از یک میانبر فایل های موجود در یک فولدر را مرتب نمایند. در ابتدا بر روی فایل موردنظر خود کلیک کنید و آن ها را هایلایت نمایید و سپس بر روی ان ها راست کلیک کرده و گزینه ی New Folder With Selection را برگزینید.

 

کاربرد کلید Expose در اسلوموشن

به طورکلی کلید Expose در مک بوک های کمپانی اپل به عنوان یک ابزار برای انتخاب نرم افزارها می باشد که در حالت اسلوموشن کاربرد دارد؛ البته در صورتی که نسخه های ابتدایی OS X استفاده نمایید. در صورتی که دکمه ی Shift را نگاه داشته و سپس کلید Expose را که اغلب کلیدهای F9، F10 و F11 می باشد، فشار بدهید می توانید به آرامی میان پنجره ها سوئیچ نمایید و به نوعی جذابیت گرافیکی را برای شما فراهم می آورد.

مک بوک اپل

نحوه پر کردن فرم ها به شکل آنلاین

زمانی که تصمیم دارید فرمی را به شکل آنلاین تکمیل نمایید، اغلب منوهایی به صورت Drop Box به نمایش در می آیند؛ نظیر انتخاب ماه یا سال در داخل فرم ها. برای اینکه بتوانید در مک بوک خود به آسانی در این باکس های متنی حرکت داشه باشید مسیر زیر را دنبال کنید:

System -> Performance -> Keyboard -> All controls

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترفندهای استفاده از مک بوک اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *