ترفندهایی به منظور افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

گوشی های اندرویدی

یکی از مشکلات کاربران گوشی های اندرویدی این است که پس از گذشت مدتی سرعت دستگاه های آن ها به شدت کاهش می یابد و تصمیم به تعویض گوشی خود می گیرند ولی باید بگوییم که می توانند تنها با بهینه سازی نرم افزاری تمامی این مشکلات خود را برطرف سازند. به طور کلی تمامی دستگاه های اندرویدی پس از گذشت چند سال با این مسئله مواجه می شوند. اکنون اگر شما نیز در این شرایط قرار دارید باید بگوییم که اگر می خواهید از شر وقفه های طولانی مدت و کوتاه مدت خلاص شوید باید اکنون چند ترفند نرم افزاری مختلف را بر روی دستگاه خود اجرا کنید. در ادامه قصد داریم تعدادی از این ترفندها را برای شما شرح دهیم. برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی با ما همراه باشید.

بروزرسانی سیستم عامل اندروید

یکی از بهترین راه ها و اولین راهی که می توانید از آن طریق سرعت دستگاه خود را افزایش دهید، بروزرسانی یا به اصطلاح دریافت بروزترین آپدیت دستگاهتان می باشد. در اینجا منظور ما دریافت جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل می باشد ولی بروزرسانی های نرم افزاری و دریافت جدیدترین پچ های امنیتی نیز در این امر تاثیر بسزایی دارند. اگر می خواهید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آیا دستگاه شما دارای بروزرسانی جدید می باشد یا نه در گوشی خود به مسیر Settings > About Device > Software Update رفته و وضعیت بروزرسانی های خود را بررسی نمایید. لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع زمانی که یک بروزرسانی نرم افزاری ارائه می گردد، به محض اینکه به اینترنت اتصال پیدا کردید در نوار ابزار شما یک نوتیفیکیشن ارسال می شود که شما را مطلع می سازد.

گوشی های اندرویدی

در دستگاه های اندرویدی Google Play Services نقش بسزایی دارد که هر از چندگاهی بروز بودن آن را بررسی نمایید. گاهی تنها با یک بروزرسانی نرم افزاری بسیار کوچک سرعت دستگاه اندرویدی شما افزایش بسیار زیادی می یابد و عملکرد گوشی شما زیر و رو می شود.

نصب یک کاستوم رام

همانطور که می دانید تنها گوشی های کمپانی گوگل و وان پلاس همیشه جدیدترین بروزرسانی نرم افزاری را دریافت می نمایند ولی اگر گوشی شما از گوشی های این دو کمپانی نمی باشد، قطعا بروزرسانی های متوالی را نیز دریافت نمی کنید. به همین منظور می توانید با نصب کاستوم رام های مختلف در هر زمان یک سیستم عامل سفارشی شده بر پایه ی اندروید به همراه قابلیت های جدید را بر روی گوشی خود نصب نمایید.

بیشتر بخوانید  چگونه یک سرور Discord را از دسکتاپ و برنامه موبایل ترک کنیم

گوشی های اندرویدی

زمانی که کمپانی سازنده ی گوشی های هوشمند شما برای دستگاهتان بروزرسانی جدید ارائه نمی نماید، می بایست با استفاده از رام های سفارشی به جدیدترین ویژگی های اندروید دسترسی پیدا کنید. اما لازم به ذکر است که اگر چه استفاده از کاستوم رام برای دسترسی به حداکثر سرعت گوشی هوشمند و بهبود آن مناسب می باشد ولی این کار ریسک بسیار بالایی دارد.

باید بگوییم که پیش نیاز نصب کاستوم رام، روت کردن گوشی شماست که اگر از برک شدن گوشی هوشمند خود جان سالم به در ببرید گارانتی دستگاهتان قطعا از بین خواهد رفت. در این صورت اگر برای تعمیر و یا پشتیبانی نرم افزاری به شرکت گارانتی کننده مراجعه نمایید و آن ها به روت شدن گوشی شما پی ببرند، از ارائه ی خدمات به صورت رایگان خودداری خواهند کرد.

پاک کردن صفحات متعدد Home

یکی از کارهای اساسی که به منظور افزایش سرعت در گوشی های اندروید می توانید انجام بدهید پاک کردن صفحات Home در بازه های زمانی متوالی می باشد؛ این کار را شما باید در سراسر دستگاه انجام دهید. حتی اگر در صفحات Home از لایو والپیپر استفاده نموده اید و هم چنین ویجت های و آیکون های بسیاری در این صفحات قرار داده اید، بعید نیست که به هنگام جابجایی بین صفحات با کندی سرعت مواجه شوید. اگر پس از فعال سازی فید بیکسبی با کندی سرعت رو به رو شدید، حتما آن را غیر فعال نمایید.

گوشی های اندرویدی

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترفندهایی به منظور افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *