تجهیز محصولات کمپانی اپل به تکنولوژی فراصوت

تکنولوژی فراصوت

تکنولوژی فراصوت | همانطور که می دانید این روزها دنیای تکنولوژی و دستگاه های هوشمند هر لحظه در حال پیشرفت می باشد و بسیاری از افرادی که هر روز با تکنولوژی در ارتباط هستند شاهد این پیشرفت ها می باشند. دستگاه های کمپانی اپل یکی از بروزترین دستگاه ها و در عین حال به عنوان یکی از سردمداران عرصه ی تکنولوژی به حساب می آید.

تکنولوژی فراصوت

مدتی قبل پتنتی از سوی کمپانی اپل مشاهده شد که نشان میداد این کمپانی چگونه به دنبال بهبود تجربه کاربری هدفون های خود می باشد ولی اکنون دو پتنت دیگر به چشم می خورد که به استفاده از تکنولوژی فراصوت در دستگاه های کمپانی اپل اشاره می نماید. گویا اپل به دنبال اضافه کردن تکنولوژی فراصوت به پنل صفحه نمایش موبایل ها و تبلت های خود می باشد تا در نهایت حساسیت آنها را بهبود بخشد.

تکنولوژی فراصوت

این کار با استفاده از اضافه کردن چندین لایه بر روی یک پنل لمسی آکوستیک امکان پذیر می گردد. برای آن سری از اشخاص نا آگاه باید گوییم که تمامی این پنل ها از تبدیل های انرژی به منظور انتقال امواج فراصوت در داخل یک سطح استفاده می نمایند. از این به بعد، امواج فراصورت با استفاده از سنسورهایی ردیابی می گردند. به علاوه می توان به بیش از یک لایه به این پنل ها اضافه کرد و در آن شرایط، تمامی سنسورها قادر به احتساب میزان فشار بر صفحه نمایش هستند؛ در نتیجه این تکنولوژی در بهترین حالت می تواند جایگزینی برای قابلیت 3D Touch باشد.

تکنولوژی فراصوت

علاوه بر صفحه نمایش گوشی های هوشمند، این قابلیت را می توان به منظور افزایش دقت Apple Pencil نیز استفاده کرد. در این شرایط، قلم استایلوس از تعدادی سنسور پوشیده خواهد شد که قادر به تشخیص نحوه ی قرارگیری قلم در دست کاربر می باشند. هنوز معلوم نیست که این قابلیت چه ویژگی هایی به همراه خواهد داشت ولی می توان حدس زد که یکی از مثال های کاربردی، تعیین میزان ضخامت خطوط بسته براساس میزان فشار انگشتان کاربر باشد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  اپل ویژن پرو در بهار راهی بازار چین می شود

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تجهیز محصولات کمپانی اپل به تکنولوژی فراصوت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *