تا حالا این چیپ رو دیدی؟

تا حالا این چیپ رو دیدی؟

دانشمندان، که شامل چند تن از دانشمندان ناسا نیز میشدند، میکرو چیپ جدیدی برای دستگاه های پوششی تولید کردند که اطلاعات را سریع تر انتقال میدهد و از دریافت کننده های قدیمی نیز مصرف کمتری دارد.
محققان میگویند، اگر انرژی لازم برای انتقال و دریافت اطلاعات از یک دستگاه پوششی به کامپیوتر، یا از طریق وای-فای و یا از طریق اینترنت سیمکارت، کاهش پیدا کند، کاربران میتوانند ، قبل از نیاز به شارژ دوباره، از دستگاه پوششی خود بیشتر استفاده کنند.
آدرین تانگ، از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا، کالیفورنیا؛ و ام. سی. فرانک چنگ در دانشگاه کالیفورنیا، لس آنجلس، در حال کار روی میکرو چیپ هایی برای دستگاه های پوششی هستند که به جای استفاده از انتقال دهنده ها و دریافت کننده های معمولی، سیگنال های بیسیم را بازتاب دهد.

 
با این راه حل، سرعت انتقال داده ها تا سه برابر بیشتر از سرعت وای-فای های معمولی خواهد بود.
تانگ میگوید :” ایده این است که اگر دسگاه های پوششی فقط نیاز به بازتاب سیگنال های وای فای داشته باشند، به جای تولید آن، مصرف انرژی تا حدود زیادی کاهش پیدا میکند، و در نتیجه عمر باتری افزایش خواهد داشت.”
درست مانند داده های کامپیوتری، اطلاعاتی که به دستگاه پوششی انتقال داده میشوند و یا از آن دریافت میشوند به صورت 0 و 1 کد گذاری شده اند. این موضوع باید به گونه ای برای دستگاهی که دستگاه پوششی سعی در برقراری ارتباط با آن دارد، قابل فهم باشد.
اگر انرژی دریافتی توسط مرگز جذب شود، ” 0 ” است و اگر چیپ انرژی را بازتاب دهد، ” 1 ” است. این مکانیزم پیش پا افتاده انرژی بسیار کمی مصرف میکند و امکان انتقال سریع تر بین دستگاه پوششی با کامپیوتر، گوشی همراه، تبلت و یا هر تکنولوژی دیگری که قادر به دریافت داده باشد را فراهم میکند.مشکل اصلی برای تانگ و همکارانش این بود که دستگاه های پوششی تنها جسم هایی نیستند که سیگنال ها را بازتای میکنند، دیوار ها، کف، سقف، مبلمان و هر چیزی که اطرافتان باشد، سیگنال بازتاب میکند.
این چیپ ها باید بتوانند بین سیگنال های وای فای های واقعی و بازتاب های پس زمینه تفاوت قائل شوند.
برای کنار آمدن با بازتاب های پس زمینه و کنار زدن آن ها برای یافتن وای فای واقعی، تانگ و چانگ یک چیپ سیلیکونی بیسیم ساختند که به طور مداوم این بازتاب ها را پیدا کرده و متوقف میکند، تا سیگنال های واقعی وای فای بتوانند بدون دخالت اجسام اطراف، به انتقال داده بپردازند.

 
آن ها سیستم را تا فاصله 6 متری امتحان کردند. در فاصله حدودا 2 متری، آن ها به سرعت انقال 330 مگابیت بر ثانیه رسیدند که سه برابر سرعت انتقال داده از طریق وای فای های کنونی ست. این سیستم همچنین حدود 1000 برابر انرژی کمتری از اتصال از طریق دای فای های امروزی مصرف میکند.
یک ایستگاه مبنا و سرویس وای فای برای کار با دستگاه لازم است. در ازای مصرف کمتر دستگاه های پوششی، کامپیوتر با هر وسیله دیگری که به آن متصل است باید عمر باتری طولانی داشته باشد و یا به برق متصل باشد.
اپلیکیشن های زیادی میتوانند از این تکنولوژی جدی بهره ببرند. برای مثال، در فضا، فضانوردان و فضا پیما های رباتیک میتوانند از این تکنولوژی برای ارسال عکس ها با مصرف کمتر از منابع با ارزش انرژیشان، استفاده کنند. همچنین با استفاده از این دستگاه میتوان هم زمان عکس های بیشتری فرستاد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا حالا این چیپ رو دیدی؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *