تاثیرات FATF بر صنعت خودروسازی ایران

صنعت خودروسازی ایران

صنعت خودروسازی ایران | پس از اجرای اولین تحریم ایالات متحده شرایط اقتصادی ایران برای ملت بسیار دشوار است، در این میان دولت در تلاش است تا به این وضعیت سر و سامان بدهد. یکی از موضوعاتی که این اواخر مطرح شده است، بحت FATF است که توسط سران حکومت به صورت علنی مطرح شده است.

صنعت خودروسازی ایران

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رامین نورقلی‌پور، در خصوص افزایش و نوسانات قیمت خودرو در بازار بیان کرد:

بر اساس کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش ریال در جهان، در قیاس با روزهای گذشته، میزان اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودروها کاهش پیدا کرده است؛ از طرفی دیگر در خصوص قیمت خودروهای وارداتی هم شاهد کاهش قیمت‌ ها بودیم، هرچند که واردات خودرو به طور کامل به داخل کشور متوقف شده است.

نورقلی پور، گفت:

بر اساس روند فعلی قیمت ارز در بازار، انتظار می رود که این نرخ ثابت بماند تا قطعه‌ سازان و خودروسازان از شرایط بحرانی خارج گردند؛ در نهایت دست آن‌ ها بازتر شده و بتوانند عملکرد بهتری را ارائه دهند.

صنعت خودروسازی ایران

قلی پور که به عنوان نماینده ی مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی است، در ادامه ی سخنان خود گفت:

مطمئنا هنگامی که ارزش ریال کاهش بسیار زیادی پیدا کرد، توان قطعه‌ سازان و خودروسازان در تامین نیاز بازار بر اساس بالا بودن قیمت‌ هایی که توسط مراجع ذیربط نظیر شورای رقابت، تعیین شده‌ اند، بسیار کم بوده و کاهش زیادی داشت. توانمند بودن خودروسازان بر اساس قیمت تمام شده ی قطعات وارداتی، مواد اولیه و قطعات تولیدی در داخل کشور کاهش یافت.

ایشان در پایان سخنان خود خاطرنشان نمودند:

پذیرش شرایط FATF  می‌ تواند سبب بهبود شرایط اقتصادی، تعاملات بانکی و مالی گردد و بر تمامی مسائل بخش خودرو اثر مثبت بگذارد؛ این بحث همچنین توان کشور را در مقابل تحریم‌ ها افزایش خواهد داد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  خودروهای رنو در ایران با مشکل تامین قطعه روبرو شده اند

نظرات در مورد : تاثیرات FATF بر صنعت خودروسازی ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *