بی ام و M760 یا مرسدس بنز AMG S63؟

می توان گفت که ماشین های بنز کلاس s و بی ام و سری ۷ ، بیشترین فروش را در سری کلاس لوکس دارند. در یک ویدیو دو ماشین مرسدس بنز AMG S63 و بی ام و M760i باهم در یک مسابقه درگ رقابت می کنند و این دو ماشین بهترین نوع خود هستند اما با این وجود تفاوت های در این دو ماشین نیز وجود دارد. مرسدس بنز اشتوگارتی ماشینی است که دیفرانسیل آن در قسمت عقب آن قرار دارد . و و رقیب آن دارای سیستمی است که مخصوص بی ام و با اسم Xdrive استفاده می کند. سوالی مخاطبان را در گیر می کند این موضوع است که مرسدس بنزی که در این مسابقه قرار. دارد چرا از سیستم چهار چرخ محرک مرسدس بنز 4matic را ندارد.

جواب این سوال این است که چون این فیلم در کشور انگلستان ساخته شده و در برخی بازار ها که انگلیس نیز جزو آن ها هست ، خودروی چهار چرخ محرک عرضه نمی شود . از مشخصات خودروی بی ام و M760i می توان به پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل که دارای دو توربو شارژر مجهز با ۶.۶ لیتر حجم این ماشین می تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این خودرو دارای جعبه دنده ۸ سرعته خودکار است و وزن آن به ۲.۳ تن می رسد . این ماشین قادر هست که در ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ برساند .

در مقابل این خودرو مرسدس بنز AMG S63 قرار دارد . این ماشین دارای پیشرانه ۴ لیتری و ۸ سیلندر توربو است . ۶۰۳ اسب بخار قدرت دارد و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور . این خودرو با اینکه پیشرانه کمی دارد اما در مقایسه با قدرتی که بی ام و تولید می کند ، بیشتر است و می توان گفت که از پیشرانه ۵.۵ لیتری مدل S63 نیز قوی تر است. در این خودرو نیرو با یک جعبه دنده ۹ سرعته از مدل دوکلاچه انجام می گیرد.

با در نظر گرفتن قدرت ماشین S63 دیگر حرفی برای در نظر نگرفتن خودروی ۱۲ سیلندر مرسدس بنز مدل S65 نیست . بی ام و با داشتن سیلندر های بیشتر وزن بیشتری از مرسدس بنز دارد که این وزن به ۲۰۰ کیلو گرم می رسد. مشاهده فیلم درگ این دو ماشین می توان گفت که بی ام و با داشتن سیستم محرک شروع قوی تری دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه به پایان می رساند و مرسدس نیز همان مسیر را با اختلاف ۲ صدم ثانیه یعنی ۱۱.۵ ثانیه به اتمام می رساند. در دیگر سو که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت مسابقه شروع می شود و در این قسمت مرسدس بنز با گشتاور بیشتر فاتح مسابقه است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بی ام و M760 یا مرسدس بنز AMG S63؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *