بهترین پیام رسان های رمزنگاری شده در جهان

پیام رسان

اکنون موضوع داشتن یک حریم خصوصی و حفظ اطلاعات بسیار در برنامه های اجتماعی و پیام رسانی بسیار حیاتی شده است. اکنون قصد داریم که چند برنامه پیام رسانی رمزنگاری شده که امنیت بالایی هم دارند را معرفی می کنیم. فهرست زیر شامل امن ترین برنامه های موجود در بین برنامه های موجود است:

سیگنال

این برنامه پیام رسانی یعنی سیگنال ، اولین بار در سال ۲۰۱۴ در دسترس مردم قرار گرفته است. این پیام رسان از امن ترین برنامه های موجود در جهان است و با داشتن encryption end -to end که به معنی رمز نگاری پیشرفته است، امن ترین برنامه جهان است. در این برنامه تمامی مکالمه ، صدا ها و تصاویر محرمانه است و در پلتفرم اپلیکیشن سیگنال قرار می گیرند. همچنین تاکنون هیچ کشوری نتوانسته به اطلاعات این برنامه دسترسی داشته باشد و آن ها را مشاهده کند.

پیام رسان

این برنامه در بین کارشناسان ، نسخه مشابه تلگرام نام دارد و گویا تمامی امکانات تلگرام را دارد. این برنامه بر روی ویندوز کامپیوتر و به وسیله وب نیز در دسترس است. این برنامه امن ترین برنامه جهان است و لذت داشتن حریم خصوصی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

واتس اپ

این برنامه اکنون جزو محبوب ترین برنامه های پیام رسانی محصوب می شود و همانند سیگنال دارای encryption end – to end که قابلیت رمزنگاری پیشرفته است و دارای سیستم حفاظتی بسیار دقیق و قوی نیز هست و از حریم شخصی کاربران خود به خوبی حفاظت می کند. اکنون برای سه سیستم عامل اندروید iOS و ویندوز در دسترس است ، در سال ۲۰۱۶ این برنامه جزو پر کاربرد ترین برنامه جهان بود و این برنامه به دلیل داشتن امنیت شبکه بالا و امنیت سایبری قابل قبول ، تمامی مکالمه های تصویری ، پیامک ها و تماس های صوتی در امنیت و حفاظت کامل هستند این اطلاعات  در دسترس سایر کشور قرار نمی گیرند.

پیام رسان

کمپانی فیس بوک در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۹ میلیارد دلار را از طریق خرین شرکت واتس اپ سود کرده بود. و از آن زمان تا به حال سعی که رده این برنامه را ارتقا دهد و با اضافه کردن برخی از قابلیت ها طرفداران این برنامه را بیشتر کند. با نگاه کردن به آمار سال ۲۰۱۸ در ماه ژانویه می توان فهمید که این برنامه حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر را جذب خود کرده است.

تلگرام

پیام رسان

این برنامه در چند سال گذشته معروفیت زیادی را در بین افراد داشته است و استقبال قابل توجهی را به سمت خود داشته است. این برنامه دارای سرعت و امنیت قابل قبولی است و دارای رمزنگاری پیشرفته یا همان end -to -end encryption است و دارای آپشن سکرت چت و چت مخفیانه نیز هست. این برنامه در چند ماه گذشته به دلیل عدم همکاری با کشورهایی مثل روسیه دچار تهدید به فیلتر شدن و همچنین پرداخت جریمه های زیاد شده است . به علت عدم تحویل اطلاعات و حریم خصوصی کار بران به کشور ذکر شده . در تحقیقات سال ۲۰۱۸ این برنامه حدود ۱۰۰ میلیون کار بر را داشته است .

تریما

این پیام رسان پیام رسانی در جای گاه سوم قرار دارد و بنا به گزارشات تا الان حدود یک میلیون بار از فروشگاه های اینترنتی آپ استور و پلی استور گوگل دانلود شده است ولی بخاطر پولی بودن با سایر برنامه های مشابه خود متفاوت است.  قیمت این برنامه حدود ۲.۹۹ دلار است و با خریدن آن براحتی قابل استفاده نیز هست و به این دلیل امنیت خوبی نیز دارد.

پیام رسان

سازندگان این برنامه ادعا دارند که هیچ گونه هکر یا مرکز و نهادی نمی تواند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشد و همین طور این برنامه دارای encryption end – to – end  نیز هست به این صورت تمامی پیام ها بلافاصله بعد از فرستاده شدن از سرور های مرکز حذف می شود.

ویکر می

پیام رسان

این برنامه دارای encryption end-to-end هست و مانند برنامه های ذکر شده رمزنگاری پیشرفته دارد. و برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است. افراد با استفاده از این برنامه تماس و تصاویر و پیامک های محرمانه را خواهند داشت.

سایلنس

پیام رسان

دیگر برنامه موجود در این لیست سایلنس است که دارای encryption end-to-end یا رمزنگاری پیشرفته است و برای سیستم عامل های اندروید iOS در دسترس قرار دارد. این برنامه از محدود برنامه های پیامک رسانی یا همان اس ام آی است که به اینترنت وای فای نیاز مند نیست. و لازم نیست برای استفاده از آن ثبت نام بکنید ، این برنامه پولی نیست و مکان امنی برای پیام های شماست.

وایبر

پیام رسان

این برنامه اولین بار در سال ۲۰۱۲ در دسترس بود این برنامه با بروز رسانی و داشتن رمزنگاری پیشرفته دوباره محبوب خود را پیدا کرد و برای سیستم های اندروید و iOS و مک و ویندوز در دسترس است.

داست

پیام رسان

آخرین برنامه که هشتمین برنامه پیام رسانی است داشت نام دارد . این برنامه دارای رمز نگاری پیشرفته است و پیام های ارسال بعد از ارسال به سرعت پاک و هیچ اثری از آن ها باقی نمی ماند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین پیام رسان های رمزنگاری شده در جهان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *