بهترین مدل زانتیا

زانتیا

یکی از خودروهای محبوب فرانسوی که در زمان ورود به ایران بازار خودرو را متحول کرد زانتیا می باشد که در دو مدل با حجم موتور های 1800 سی سی و 2000 سی سی عرضه شد و بالطبع طرفداران زیادی را نیز در بازار ایران پیدا کرد زیرا تنها خودرویی بود که دارای حجم موتور بالا به همراه یک موتور 16 سوپاپ بود. این خودرو در سال 1381 به طور رسمی با موتور 2000 سی سی وارد بازار ایران شد و قیمتی معادل 21 میلیون تومان داشت و در میان خودروهایی نظیر پژو و پراید قیمت بالاتری داشت ولی برخی اشخاص این خودرو را خریداری نمودند.

این خودرو نیز از معدود خودروهایی است که پس از ورود به بازار ایران تا مدت زیادی همانند پژو و پراید دوام آورد زیرا دارای سواری بسیار نرم و کیفیت خوب رانندگی است و این برتری را مدیون سیستم تعلیق فوق العاده اش می باشد که به طور اختصاصی فقط برای زانتیا طراحی شده است. موضوع قابل توجه این است که زانتیا به لطف سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی می تواند حتی با سه چرخ نیز حرکت نماید و در هنگام پارک نیز می توانید نسبت به وضعیتش تغییر ارتفاع بدهید.

این خودرو از لحاظ تعادل در سرپیچ ها و هندلینگ از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و بسیاری از رانندگان راضی می باشند. همچنین صندلی های این خودرو از کیفیت خوبی برخوردار بوده و سرنشینان آن خستگی کمتری را در مشافرت های طولانی احساس می کنند. از لحاظ ایمنی به لطف سیستم ترمز ABS و دیسک های ترمز در جلو عقب در لحظات ضروری سریعا سرعت خودرو را کم کرده و عملکرد قابل قبولی دارد.

برخی از استفاده کنندگان این خودرو اعلام کرده اند که در زمان تصادف این خودرو علاوه بر دو ایربگ موجود بر روی داشبورد، دارای دو ایربگ روی صندلی های جلو نیز می باشد . در پایان باید بگوییم که این خودرو، یک خودروی خانوادگی است که واقعا از بسیاری از لحاظ ها مناسب می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4.2/5 - (35 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین مدل زانتیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *