بهبود عملکرد دستیار صوتی گوگل اسیستنت در تشخیص آهنگ

گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت | همانطور که می دانید کمپانی گوگل همواره در تلاش است تا قابلیت های دستیار صوتی خود را افزایش دهد و در میزان دقت با دستیار صوتی کمپانی اپل یعنی سیسری رقابت بیشتری داشته باشید. در این میان اکنون دستیار صوتی کمپانی گوگل توانایی این را دارد که آهنگ های در حال پخش را تشخیص دهد و در این میان بسیاری از دسیتارهای صوتی توانایی شناسایی دقیق اصوات در حال پخش را ندارد.

گوگل اسیستنت

کمپانی گوگل در روز جمعه اعلام نمود که قصد دارد عملکرد جستجوی صوتی دستیار صوتی خود را با قابلیت تشخیص موسیقی Now Playing یکپارچه سازد تا اینکه شناسایی آهنگ‌ ها با سرعت و دقت بیشتری انجام گردد. جستجوی صوتی در سیستم جستجوی گوگل، گوگل اسیستنت و یا هر نوع گوشی اندرویدی قابل استفاده می باشد. به منظور استفاده از این قابلیت تنها باید نام آهنگ را بپرسید.

گوگل اسیستنت

در صورتی که آهنگی در اطراف شما در حال پخش شدن باشد، اپلیکیشن و یا گوشی هوشمند از شما سوال این چه آهنگی است؟ را می‌ پرسد و با کلیک کردن بر روی کادر سوال، فرآیند تشخیص آهنگ آغاز خواهد شد. کاربر نیز می‌ تواند با پرسیدن هی گوگل، این چه آهنگی است؟ شناسایی آهنگ مورد نظر را درخواست می نماید. بر اساس پست وبلاگ تخصصی کمپانی گوگل، فناوری تشخیص اهنگ به هر قطعه‌ ی صوتی یک اثر انگشت به خصوص می‌ دهد که تنها با یک پایگاه داده مقایسه می گردد. جستجوی صوتی یک سیستم از سوی سرور محسوب می گردد؛ در نهایت در خصوص ظرفیت پردازش و یا ذخیره‌سازی با محدودیت روبرو نخواهند شد و قادر به تطبیق دادن میلیون ها آهنگ خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نسخه جدید Google Messages منتشر شد

نظرات در مورد : بهبود عملکرد دستیار صوتی گوگل اسیستنت در تشخیص آهنگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *